2021. november 26., péntek

Vibók Ildi: Zrínyi Ilona

Kicsit megijesztett a százalék, ahol áll egy a kis regény a moly.hu oldalon, ezért a könyvtárból kihozott könyvet már hónapok óta hosszabbítgatom, mert még nem tudtam rávenni magam, pedig ez egy jó könyv volt! Most is bebizonyosodott, hogy nekem bejönnek az alacsonyabb százalékon álló könyvek.

Izgalmas volt a történet kezdete, és kiváncsi voltam, hogyan hozza be a szerző Zrínyi Ilonát, de jópofa volt az ötlet a hőskölcsönzővel és ahogyan Ilona megjelent.
Jó ötletnek tartom, hogy így próbálják közlebb hozni a gyerekekhez a magyar történelem alakjait, főleg, hogy egy olyan korból, ahonnak Zrínyi Ilona is származik, ami – szerintem legalábbis – nem a legemészthetőbb és legkönnyebben tanulható-megérthető korszak.
Tetszett a könyv humora, a szereplők karaktere. Tetszett, hogy volt a történetben jellemfejlődés és klassz volt a csavar a végén. Annyira szívesen mesélnék az egyik szereplőről, akit nem igazán volt szimpatikus, aztán nagyon bírtam már a végén, de az rettentően spoileres lenne, úgyhogy kibírom, valahogyan, ti pedig olvassátok el ezt a rövid történetet. :-)

A Csimotánál megjelent könyvnél nagyon szerettem az egészen különleges illusztrációt is, ami Alács Anna munkájának gyümölcse, és jól passzol a történethez, a 17. és a 21. század emberének találkozásához. Ilonka nagyon vagány, belevaló nő a történetben, egyáltalán nem riadt meg az előtte álló feladattól, hanem bátran belevágott, és nem ijesztették meg a modern kor kihívásai. És hát a végét is szerettem, és a nagybácsi is kedvenc lett. Összességében egy szuper kis mesét kaptunk Vibók Ilditől (akinek más könyvet is kedveltem, amiket olvastam), és remélem, hogy jönnek még hasonló kötetek, mert kíváncsi vagyok, kivel milyen kalandokat tud elképzelni a szerző.

A könyvet a kiadó honlapján is megvásárolhatjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése