2021. november 18., csütörtök

A Cser Kiadó könyveit ajánlom - Kötés, horgolás

Idén márciusban covidos lettem. Egyhe-közepes tünetek, otthon kellett maradnom, de kórházba nem kellett mennem. Sok mindenen gondolkodik az ember, ha nincsen más dolga, sok emlék felbukkan a múltból, amik nem mindig kellemesek. Volt egy nap ebben a három hétben, amikor annyira elfogott a szédülés, hogy még térdelni sem tudtam, a padlón másztam - és ez órákig eltartott. Bevallom, akkor összekészítettem egy bőröndbe a legszükségesebbeket, ha mentőt kell hívnom, kéznél legyen.

Na, de hogy miért ez a komor bevezető egy könyvajánló elé? Azokban a hetekben emlékeztem vissza, hogy gyerekkoromban anyai nagymamám megtanított kötni. Nem nagyon tudtam, csak a sima szemek mentek, és a lelkesedésem is hamar lelohadt - gyerekség, persze. Felbukkant ez az emlék márciusban az agyam egyik fiókjából, és lelkes lettem. Miután meggyógyultam, megrendeltem néhány könyvet ebben a témában, ezeket szeretném most megmutatni nektek, mert szerintem jók, és érdemes kézbe venni, elolvasni őket.

 
 
Az első, amire szeretném felhívni a figyelmeteket, Camilla Schmidt Rasmussen könyve, a Horgolt konyharuhák, törlőkendők, amit azért vettem meg, mert egy kedves barátnőmtől karácsonyra ilyesmi horgolt-kötött kendőt kaptam, kifejezetten mosogatáshoz használja, és nekem is készített kettőt. Azóta is azokat használom, és nagyon szeretem. Szóval bízom benne, hogy egyszer majd én is fogok ilyesmit készíteni, mert még ajándéknak is tökéletes, hiszen az ember a keze munkáját rakja bele. Igazi ajándék, szeretettel készítve.
 
 
Akkor, anno gyerekkoromban egy sálat is elkezdtem kötni, kb egy tízcentis részig jutottam. Emlékszem, világoskék színű volt. Ezért vettem meg a második könyvet, Marie Connolly Kötött sálak, kendők, nyakmelegítők című munkáját. Ezzel a kötettel is maximálisan elégedett vagyok, mert változatos és tetszetűs ötleteket adnak ezeknek a ruhadaraboknak az elkészítéséhez.
 
 
 
A harmadik könyv pedig Szöllősi Annától a Horgolt nyakbavalók Anna kertjéből. Kötött sálak után horgoltakat találunk a könyvben, amit szintén jó szívvel ajánlok, vegyetek a kezetekbe, ha szeretitek a kikapcsolódásnak ezt a fajtáját, ami nemcsak kikapcsol, de az alkotás örömt is megadja.

Remélem, hogy kedvet kaptatok, és felkeltette az érdeklődéseteket valamelyik könyv. Ha szeretnétek otthonotokban tudni őket, rendeljétek meg a Cser Kiadó honlapján, ahol persze nemcsak ezeket fogjátok megtalálni, hanem megannyi csodát még. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése