2021. november 27., szombat

Téli olvasási terveimnek egy része

Meglehetősen hosszú lenne, ha minden olvasni tervezett könyvet megmutatnék a bejegyzésben :-), ezért kiemelnék néhányat, amiket mindenképpen szeretnék a téli hónapok alatt elolvasni. Vannak könyvek, amiket karácsonykor szeretnék olvasni, azokat ide most nem hozom nektek, majd később külön megmutatom.

Szeretném folytatni a nemrég megkezdett Budapest-sorozatot Kondor Vilmostól, így már nálam van könyvtárból a Bűnös Budapest és A budapesti kém. Ha csak annyira lesznek jók, mint az első rész, akkor egy szavam sem lesz panaszra, hiszen a nyitó kötetet nagyon szerettem. A sorozat második része 1939 szeptemberében játszódik, és a történet két szálon indul meg. De - ahogy a fülszövegben olvashatjuk - A két nyomozás egy pontos összeér. Gordon és Nemes találkoznak, és borzalmas titkokra derítenek fényt, titkokra, melyekért semmilyen bosszú nem drága és semmilyen áldozat nem kevés.

A harmadik részben már ugrunk pár évet, és 1943 decemberében találjuk magunkat, és egy korábbiakhoz hasonlóan izgalmas történet részesei lehetünk.

 

A magyar szerzős kriminél maradva, szeretném Mészáros Dorka regényét is elolvasni, melynek címe Nem biztos, hogy visszajövök. A történet egy bentlakásos iskolában játszódik, én meg szeretem a bentlakésos iskolában játszódó történeteket, szóval azt gondolom, ez a könyv is tetszeni fog.

Lesz egy komfortolvasásom is, hiszen M. C. Beaton Agatha Raisin-történetei bármely válságosabb időszakban gyógyírt jelentenek, eddig sosem csalódtam, ha kisebb-nagyobb olvasási válságba süllyedtem, ezek a regények mindig kirángattak belőle. És hogy ne csak akkor forduljak hozzá, ha gondban vagyok, téli terveim között szerepel az Agatha Raisin és a sziszifuszi szerelem című rész elolvasása.

Egyik könyvtárazásom alatt került a kezembe Nicola Moriarty könyve, Az ötödik levél, aminek nemcsak a borítója szép, de a története is elnyerte a tetszésemet, így a könyv hazajött velem - természetesen a megfelelő kölcsönzés után. Az ausztrál szerző regényét a moly.hu oldala thrillerként aposztrofálja, kíváncsi leszek rá.

Szeretném télen elkezdeni A siló című sorozatot is. Az egyes kötetek nem hosszúak, az első öt rész már itthon van a könyvtárból. Véletlenül akadtam rá a Könyvmolyképző Kiadó honlapján, amikor egy akció miatt böngésztem, és igazán megtetszett. Sci-fi. disztópia, posztapokaliptikus, hogy csak a legfontosabb címkéket emeljem ki a könyvek adatlapjáról, viszont az első kötet fülszövege ígéretes.

Két kedves barátom olvassa már A hét nővér sorozatot, amikor találkozunk, soha el men fogyó téma kibeszélni az aktuálisan olvasott részt, és annyira lelkesek és olyan jókat mondtak már a könyvekről, hogy én is hazahoztam a FSZEK-ből A hét nővér című könyvet, a sorozat első részét.


Van még két könyv, amiket nagyon szeretnék télen elolvasni, Ali Smith Ősz című regényét és Hajdú-Antal Zsuzsanna Belvárosi srác című könyvét. Ez utóbbin tuti sírni fogok a meghatottságtól, de mivel nem fogok vlogot készíteni, szerencsére nem fogjátok látni, így letagadhatom. :-)

Ezek mellett lesznek még könyvek, de azokat még kitalálom. A felsoroltakat viszont szeretném, ha be tudnám iktatni az időmbe a hideg, sötét téli esték alkalmával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése