2021. november 24., szerda

Maksai Kinga: Alpaka eltéved

A Cerkabella Kiadó Betűzgető könyvek sorozatába tartozik Maksai Kinga rövid, de annál bájosabb, szebb, színesebb és kedvesebb története, az Alpaka eltéved. Már akkor tudtam, hogy szeretni fogom ezt a mesét, amikor a borítón megláttam Alpaka édes buksiját abban a színes, kötött sapiban.

Nyilván ez a kis történet nem egy cizellált szépirodalmi remek. Ezt a könyvecskét kezdő olvasóknak írták, a történet egyszerű, habár vannak benne bájos részek, pl. amikor a városban Alpaka labdának nézi a tatumamát vagy éppen a flamingó és Alpaka közös fényképe. Tény azonban, hogy az illusztráció vitte a hátán a könyvet, mert a képi világ, a kötet színei... imádtam, egyszerűen imádtam Hanga Réka rajzait.

Egy általános iskola alsó tagozatában oktató tanító biztosan jobban és többet tudna erről a kötetről írni, és csak egyszerűen jó szívvel tudom nektek ajánlani, mert Alpaka, a tatuk és minden szereplő cuki, színes és aranyos. És mert szerintem a gyerekeknek sikerélmény mellett élményt is jelent ennek az elolvasása a rajzok miatt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése