2021. november 15., hétfő

Ismerkedés az Újságoslányokkal

Eddigi képregényolvasásom meglehetősen alacsony szinten áll. Gyerekkoromban imádtam a ZsebGarfield-ot, és még kisebb gyerekként oda és vissza voltam Bobóért és Góliátért, de azóta se gondoltam rá, hogy nekem bármikor is mélyebb barátságot kellene kötnöm ezzel a műfajjal. Egészen eddig. Az utóbbi időben ugyanis egyre több olyan képregény jön velem szembe, ami felkelti az érdeklődésemet, amit szeretnék megismerni. Persze, hiszen a képregény műfaja is óriási változáson, fejlődésen ment keresztül az elmúlt pártíz évben, amit nem követtem, még ha láttam is, de engem abszolút nem vonzottak soha a szuperhősök.

Ennek a szembesülésnek az egyik eredménye az Újságoslányok című sorozat első kötetének megvásárlás és elolvasása, és nagyon bízom benne, hogy a Ciceró Könyvstúdió gyorsan kijön majd a folytatással, mert olvasni akarom. :-D Az egyik oka ugyanis, amiért nem szeretek sorozatokat olvasni, ha még nem jött ki minden rész, hogy várni kell. Az ember elolvas egy részt, "idegállapotba kerül", és várni kell. :-) Remélem, hogy más nem sokáig, hogy olvashassam a sorozat második kötetét.

Érdekes volt, hogy önmagában ennél a képregénynél alkalmazott színek nem állnak közel hozzám, mégis tökéletesen illeszkedtek a történethez, és néhány oldal után már fel sem tűnt számomra, hiszen beszippentottak az események, és nem volt megállás. Igen, bizony egyhuzamban lenyomtam ezt a képregényt. Könyvben valószínűleg kevésbé kötött volna le, már ha egyáltalán a kezembe veszek egy hasonló témájú kötetet, de így, ebben a  formában nagyon szerettem.

Jópofa ötlet volt az idegen nyelven beszélő szereplők bevonása, és hogy még meg is fejtheti az olvasó, mit is mondanak - nekem sajnos most kevés időm volt, így ez elmaradt, de ha több időm és energiám lesz, le fogom fordítani a párbeszédeknek ezen részeit, mert kíváncsi vagyok, még úgy is, ha azért nagyjából ki lejetett következtetni, mit is mondanak.

A történet nyomasztó légköre pedig abszolút érezhető volt, még csak az sem kell ehhez, hogy az ember este olvassa, mert a grafika és a színek jól ráerősítenek a komor eseményekre.

Kérem a folytatást! :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése