2021. november 23., kedd

A Móra Kiadó két gyerekkönyve már olvasni tudó kicsiknek

A Móra Kiadó Már tudok olvasni sorozata a gyerekeket három szinten vezeti be az olvasás rejtelmeibe. Most egy 1. és egy 3. szinten lévő kötetet hoztam.

Majoros Nóra  Éjjeli kalamajka című könyvét Szabó Imola Julianna illusztrálta. A szerző nevét ismerhetjük korábbról, hiszen ő írta Az orrszarvú és a madarak című könyvet, de említhetném itt a Pityke és prém című ifjúsági fantasyt is.

Bevallom, ezt a könyvet kétszer olvastam el. Igen, mert elsőre olyan idegennek éreztem a rajzokat, a kötet képi és színvilágát, hogy nem tudtam megfelelően koncentálni a szövegre. Kicsit horrorisztikusnak éreztem a rajzokat, még azt a dupla oldalt is, ahol macskák voltak - na, de hát tudom én, a macskák aztán igazán tudnak horrorisztikusak lenni! Pedig voltak benne vicces jelenetek, például a görkorcsolyában száguldozó sün, vagy éppen Kati néni, aki úgy megijed, hogy minden lámpát felkapcsol a lakásban. Majd felfal egy tábla csokit az éjszaka közepén.

Ugye, hogy vicces? :-) Ezzel minden csokiszerető roppantul tud azonosulni szerintem. Jó, jó, nekem kicsit fura a humorérzékem. :-)

A kis könyvet elolvasó gyerekekre pedig feladatok is várnak a kötet végén, amit játszva meg tudnak oldani, ha egy kicsit figyelnek.

A másik, a sorozatból olvasott könyvecske a hármas szinten áll és A repülő teknős címet viseli, Kertész Edina a szerzője, az illusztrátor pedig itt is Szabó Imola Julianna.

Annak ellenére, hogy a kötet rajzai négy színben - fehérben, feketében, zöldben és szürkében - pompáznak csupán, számomra sokkal vidítóbb, kiegyensúlyozottabb volt, de ez valószínűleg annak is köszönhető volt, hogy a történet nappal játszódott, elletétben az előző mesével.

Ez egy kedves, bájos nyomozós kis könyv volt, ahol a Százéves lakóparkba újonnan költözött Peti felderíti, merre lehet Fruzsi eltűnt teknőse. A nyomozás szálai elvezetnek a környék rémeként számon tartott Kéményes bácsihoz, de végül a detektívmunka más irányba mutat...

Ahogyan az Éjjeli kalamajka esetében, a kötet belső borítóján itt is találunk egy útmutatót a könyvhöz, a végén pedig négy feladat teszi színesebbé a kötetet, és olvashatunk egy rövid ismertetőt a görög teknősről is.

Akiket pedig érdekel, milyen különbségek vannak a sorozat három szintje között, elolvashatja a hátsó-külső borítón.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése