2021. november 3., szerda

Eva Maria Lipp - Ingrid Fröhwein: Házi kenyerek, péksütemények

Cser Kiadó könyveivel tavasszal kezdtem el az ismerkedést, amikor márciusban covidos lettem, és három hétig voltam otthon. Ekkor sok dolgot átgondol az ember, én is arra jutottam, hogy szeretném folytatni a gyerekkoromban gyorsan abbamaradt kötéstanulást, ami ismeretet nagymamámtól szerettem volna megtanulni, csak szerintem túl kicsi voltam még és nem volt elég türelmem. Ezután vásároltam meg a Cser Kiadó több kötős-horgolós könyvét, amikbe eddig már bele-belenéztem, és nagyon tetszenek.

Most azonban egy más jelleg kötetet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani.

Nem tartozom azok közé, akik kenyeret-kiflit-zsemlét sütnek – a járvány kitörése előtt sem készítettem kenyeret-pékárut itthon, és azóta sem, de ebben nagyrészt közrejátszik, hogy bizony rossz vagyok sütésben. Nálam süteményből is maximumum azok sikerülnek, amikhez a hozzávalókat összekutyulom, beleöntöm a tepsibe és megy a sütőbe. :-)
Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem érzem vonzódást a kenyérsütés iránt, mert ez egy olyan kreatív, alkotó tevékenység, aminek a végeredménye – legtöbb esetben – egy-egy kis csoda.

Eva Maria Lipp és Ingrid Fröhwein könyve nemcsak egy receptekkel gazdagon ellátott kötet, amiből – szerintem – bárki inspirálódhat, de az alapoktól mesélik el a szerzők, amit a kenyérről, annak elkészítéséről tudni kell, kezdve egészen a különböző gabonáktól a liszteken át a sütés kellékiig.

A kiadvány nem egy száraz tényeket és recepteket felsorakoztató valami, hanem egy képekkel bőségesen ellátott könyv, amiben sokszor már csak ezeknek a fotóknak a kedvéért érdemes elmerülni.

A kötet az alaprecepteken túl rengeteg más receptet is tartogat az érdeklődőknek, amit több fejezetben gyűjt össze, mint a Kreatív kenyérötletek, a Töltött bagettek, a Pikáns péksütemények vagy éppen az Édes péksütemények. Ismeretlenül is több „kedvencet” avattam a receptek alapján, amiket – remélem – egyszer majd én is elkészítek itthon. Ilyen volt például:
– Tökös-sajtos kenyér
– Gyors diós kenyér
– Sárgarépás kenyér
– Lilahagymás kukoricakenyér
– Rókagombás bagett
– Káposztás-köménymagos bagett
– Almás-fahéjas bagett
– Káposztás táska
– Diós-mazsolás tönkölyzsömle
…és a sort még folytathatnám. :-)

Ajánlom nektek ezt a szép kivitelú, jól használható és megfizethető árú könyvet, ha még csak most gondolkodtok, hogy belevetitek magatok a kenyerek és péksütemények világába, de akkor is jó szolgálatot tehet, ha már rutinosabbak vagytok és új receptekre vadászva szerzitek be a kötetet.


A könyvet a Cser Kiadó honlapján keresztül is megvásárolhatjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése