2021. november 12., péntek

Októberi olvasásaim elég vegyes képet mutatnak

Októberben viszonylag sok könyvet olvastam el. Először kezdem azokkal, amikről már írtam nektek, hogy aztán áttérhessek a többiekre.

Az egyik Fodor Veronika regénye, a Legendák a Pannónia gőzhajó fedélzetéről című ifjúsági kötet a Holnap Kiadótól, amiről csak jókat tudok mondani, kedvencem lett a könyv és olvasás óta is mindenkinek ajánlgatom. Pár nappal ezelőtt írtam is egy bejegyzést, melyben egy másik, hajókról szóló kötettel együtt ajánlom nektek. Ennek a másiknak az olvasása átnyúlt novemberre, de mivel nagyrészt az ősz második hónapjára esett az olvasás, azt gondolom, ebben a bejegyzésben van a helye A fatestű bárkától a tengerjáró óriásig című kötetnek is. Szeretem a hajókat. Bakancsilistás tervem már gyerekkorom óta egy nílusi hajóút, hiszen akkor igazán átélhetném Agatha Christie regényének, a Halál a Níluson-nak a történetét és helyszínét.

A Cser Kiadótól októberben két könyvet is olvastam. Az egyik a Gyógyteák könyve volt, míg a másik címe Házi kenyerek, péksütemények. Nagyon élveztem ezeket az olvasásokat is, mivel nemcsak szépek ezek a könyvek, de rengeteg új ismerettel gazdagodtam általuk. ... és most kinyitottam a kötetet a juhsajtos-aszatlt szilvás bagett receptjénél, és éhes lettem. Inkább becsukom.

És innentől, amikor még nem írtam nektek.

Volt egy Rímes mesék című rövidke olvasmányom is ebben a hónapban, a könyv az AB ART Kiadó gondozásában jelent meg idén, és a Könyvhéten jutottam hozzá. A borító különleges illusztrációja nagyon megfogott, kíváncsi voltam a könyvre, de sajnos csalódás volt. Nemcsak, hogy a történetek nem nyerték el a tetszésemet, de a kötet illusztrációit horrorisztikusnak éreztem, abszolút nem volt az én világom.

 Egy másik, szintén a Könyvhéten beszerzett gyerekkönyv is az október havi olvasmányaim között van, ez Bendl Vera Mihályi Csongor és az időgyurma című kötete, amit - nagy örömömre - a szerző dedikált is. Bendl Vera nevével akkor találkoztam először, amikor a Gondolat Kiadónál kezdtem dolgozni, és a kezembe került A másik férfi című regénye. A regény azóta is erősen várólistás. Aztán a Merítés-díj gyermekirodalmi zsűrizése kapcsán ismerkedtem meg a Mihályi Csongor és az időgyurma című kötettel, most pedig már saját példányom is van a történetból! :-) Vicces egyébként, ahogyan hozzájutottam a mesekönyvhöz a Könyvhéten: mind a négy napon a Gondolat Kiadó standjánál dolgoztam, és nem volt időm körbenézni a rendezvényen. És kiderült, hogy szerkesztő kollégám ismeri Bendl Verát, mi több, éppen ott volt vele a mi standunknál. Nekem persze felcsillant a szemem, hiszen ez egy csodás alkalom! Kikaptam a pénztárcámat, pénzt nyomtam Tomi kezébe, hogy vegyen minden Bendl Vera-könyvbő, egyet a Pagony standjánál. :-D Ő pedig volt olyan drága, hogy teljesítette a kérésemet, Vera pedig dedikáltam mindegyik könyvet. :-) Ha elolvastam mindegyiket, írok majd róluk egy közös bejegyzést.

Sajnos egy melléfogás is történt ebben a hónapban. Egy kihívás kapcsánt lett szerzőtől kellett olvasnom, én pedig a könyvtárból Osvalds Zebris regényét választottam, a Gyerekrablás Rigában-t. A Molyon 69 százalékon álló kötetről meglehetősen vegyes értékelések születtek eddig, és sajnos én is azoknak a táborát szaporítom, akiknek ez a regény bizony nem jött be. Pedig jól indult, esküszöm, jól indult, és nagy várakozással tekintettem az olvasásra, mégis kudarcot vallottam. Ettől függetlenül nem adom fel, hogy más lett szerzőtől is olvassak, mert terveim között szerepel a Halál a Szarvas-tanyán, ami már régóta kívánságlistát is.

Verseskötetből jutott októberre a legtöbb, hiszen elolvastam Halmosi Sándor trilógiájának eddig megjelent két kötetét illetve Nagy Lea Kőhullás című könyvét.


 A Napszálkák 2020-ban jelent meg a Gondolat Kiadónál, és a trilógia első kötete, míg a Neretvát az idei Könyvhétre adta ki a kiadó, a harmadik kötet pedig 2022-ben várható. Halmosi Sándor a Napszálkák verseit 2020 februárjában mindössze néhány nap alatt vetette papírra, erről olvashattatok (és olvashattok) Rendhagyó életrajzában is a 2020-as 91. Ünnepi Könyvhét különrovatban a Merítés magazinban. A Neretva idei, könyvheti dedikálása sok érdeklődőt vonzott és különleges történetekkel lepett meg minket, ami örömmel töltött el és maradandó élményt jelent. A két kötetről nem egyszerű írni, de addig is, amíg összeszedem magam - még az is lehet, hogy a három kötetről együtt írok majd az utolsó rész megjelenése után - ajánlom nektek a költővel készített interjút, amit az idei Könyvhét - Merítés magazinban olvasható - különrovatában találtok meg, de a blogon is olvashatjátok itt.

 Nagy Lea kötetét, a Kőhullást érdekes volt Sándor könyvei után olvasni, néhány ponton mintha együtt rezonáltak volna a trilógia eddig megjelent két kötetével. Írok majd erről is bővebben, de addig is annyit: imádtam a borítót! És a címnegyedet olvasva arra is rájön az ember, hogy a könyv grafikái és maga a borító is a szerző, Nagy Lea munkája.

Október 31-én került megrendezésre a Könyves Creep-a-thon, az olvasós 24 óra, amikor egy kilencpontos bingótábla segítségével olvastak a résztvevők különböző paraméterek szerint, illetve volt sok más feladat is.

Ezen a napon én két könyvet olvastam el, az első az Újságoslányok című képregény-sorozat első része volt, amire a figyelmemet több bokktuber is felhívta az elmúét hónapokban a videóikban, így egy merészet gondolva - nem vagyok nagy képregényolvasó - megvásároltam ősszel. Szerencsére abszolút nem csalódtam, sőt, egy hatalmas élményt jelentette - és most eszem a kefét, hogy várhatok a második részre. Na, ezért nem szeretek olyan sorozatokat olvasni, amik még nem fejezeődtek be. :-) Hamarosan írok róla külön is.

A hónap utolsó olvasása pedig Tade Thompson kisregénye volt, a Molly Southbourne ezer halála. Erre a könyvre is booktuberek hívták fel a figyelmemet - ezúton is hálás köszönet nekik érte -, és egy igazán érdekes olvasmányt kaptam. Az érdekes itt ne a rossz szinomímájaként értsétek. :-D Tényleg jó volt a könyv, bár kicsit furcsa, de valószínúleg ezért, mert ritkán olvasok hasonló jellegű kötetekez. Az elején majdnem bealudtam (ezt igazából a fáradtságra fogtam, nem a könyvre :-)), de aztán hatalmas lendületet vett az olvasásom, és szerettem a történetet. És persze, hogy ennek is van második része, ami még szintén csak angolul elérhető, szóval erre is várhatok. :-)

Erről a történetről is írok majd külön bejegyzésben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése