2021. november 16., kedd

Azt hiszem, Dűne-rajongó lettem. Ide nekem egy filmplakátot!

 Október végén néztem meg a Dűne című filmet egy barátnőmmel. Nekem se volt kivel megnézzem, neki se volt olyan ismerős, akit el tudott volna vinni magával, így összeálltunk egy közös mozizásra. Tudni kell rólam, hogy alapvetően ez a műfaj távol áll tőlem, bár szeretem a Star Wars filmeket és imádom a Star Trek sorozatot. És hát filmre jobban ráveszem magam, mint könyvre, ha sci-fi-ről van szó. A Camponában betértünk a Libribe is - ezt nem hagyhatja ki két könyvmoly - ahol megvettem a karácsonyi olvasmányaimat :-)  -, majd megnéztük a filmet. Kicsit megijesztett a hossza, de ez a 155 perc úgy elrepült... Atyaég! Jött a vége főcím, és a moziban mindenki értetlenül nézett, hogy most mi van? Most kezdődött? Hogyhogy vége? :-D Ez egy zseniális film. Nézzétek meg, komolyan mondom. Nem vagyok filmesztétem nem tudom, szakszerűen elemezni a látottakat, nincsen megfelelő előképzettségem sem, de ez a film csodás volt. Lenyűgözött minden képkockája. A történet berántott, teljesen kikészültem egy-egy negatív-tragikus jelenetnél, a képi világ pedig utolérhetetlen.

Miután kijöttünk a moziból, alső utunk a Libribe vezetett. :-D Mindketten megvettük a Dűne képregényt, én pedig szerettem volna a Dűne első kötetét is, erre nem megkaptam ajándékba Melindától? Szégyen, pedig úgy rákészültem a vásárlásra. :-D

 Azóta pedig már nálam van a sorozat második kötet is, és a héten átvettem a Libriben az Atreides-ház első kötetét. Tervezem azonban megszerezni a Dűne harmadik és negyedik részét is, ahogyan a Dűne: Caladan-trilógiát.

 Ki hitte volna, hogy ennyire magához köt ez a sorozat a filmen keresztül! Valamiért pedig olyan téli olvasmánynak érzem ezeket, talán a borítók ezüstös szürkéje teszi, de ezt érzem. és remélem, hogy karácsonykor el fogom tudni kezdeni legalább az első kötetet.

(Jó, hát beugrottam az Yves Rocher-ba is, de muszáj volt, mert mangós tusfürdő és testápoló volt. :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése