2021. december 9., csütörtök

Mézeskalács Readathon december 17. és 19. között

 

December 6-án jött ki Sanna videója, amelyben bejelentette az általa szervezett téli Readathon, a Mézeskalács Readathon időpontját, bingópontjait. Az őszi Almáspite Readathon után - amin még nem vettem részt - már nagyon vártam ezt a téli eseményt.

Különösen izgalmas volt, hogy milyen bingópontok várhatóak erre a hétvégére, aminek táblázatát szintén megkaptuk, letölthettük.

Nézzük először a könyves pontokat!

Olvass egy télen játszódó könyvet. Bevallom, nem tervezem túl görcsösre ezt a Readathont, így ide Sven Nordqvist egyik meséjét, A kobold karácsonyi titka című mesét fogom elolvasni, amit még ősszel vásároltam meg, kifejezetten azért, hogy karácsony közeledtével, vagy éppen karácsonykor elolvassam. A könyv idén jelent meg a General Pressnél, és nagy Nordqvist-rajongóként (bár még nincsen meg a szerző minden könyve) úgy éreztem, ennek haza kell velem jönnie a könyvesboltból.

Olvass egy könyvet, amihez ebben az időszakban húz a szíved. Az Erawan Kiadónál jelent meg idén Hajdú-Antal Zsuzsanna legújabb könyve, a Belvárosi srác. Mivel a bingó egy másik könyves pontja, hogy Olvass egy fehér borítós könyvet, és nem szükséges, hogy a teljes borító fehér legyen, ezzel a kötettel két pontot is kipipálhatnék, és még érdekel is a történet.

A negyedik olvasós pont abszolút logikusan az Olvass egy karácsonyi könyvet. Ide két ötletem van. Az egyik a Simkó György által szerkesztett Karácsonyi hangulat, ami a Klasszikus könyvklub decemberi olvasmánya is, így végre együtt tudnék olvasni velük; a másik ötletem pedig a Karácsonyi rejtély Jostein Gaardertől. Ez ugyan kicsit alacsony százalékon áll Molyon, de nekem általában be szoktak jönni az ilyen könyvek (mármint, amik alacsonyabb százalékon vannak). Meglátjuk.

És most nézzük a nemolvasós pontokat:

Nézz meg egy karácsonyi vagy számodra ünnepi hangulatú filmet. Ugyan nem karácsony, legkevésbé sem ünnepi hangulatú, de "téli", és szerintem nagyon jó, így ha belefér az időmbe - mert meg kell írnom egy beaadandó dolgozatot - szeretném megnézni a Snowpiercer - Túélők viadala című filmet, aminek egyszer, több éve már láttam kb. a második felét.

Igyál egy meleg italt. Nagy terveim vannak az új-kedvenc karácsonyi bögrémmel, mivel beszereztem forrócsokiport, és vettem a Pennyben nagyon finom téli ihletésű teákat. Tudni kell, hogy nem bírom a téli szagokat, így nálam nem befutók a téli teák, viszont ezek nagyon izgalmasnak tűnnek, így beszereztem két fajtát is nemrég.

Süss egy karácsonyi vagy komfort sütit. Ezt a pontot valószínűleg nem fogom teljesíteni, mostanában nincsen kedvem sütni, de kíváncsi leszek, mit találnak ki a többiek, akik részt vesznek a Readathonon.

Ajánlj valakinek egy számodra kedves olvasmányt. Ezt könnyű lesz teljesíteni. :-)

Készíts egy kézműves ünnepi díszt vagy írj egy képeslapot. Ebből a pontból maximum egy képeslap megírása lesz, mert egyet még fel kell adnom, szóval tökéletes apropó lesz így a Readathon.


Remélem, hogy sokan részt fognak venni ezen a remek téli olvasós eseményen, és ezer köszönet Sanna kreativitásáért, szervezőkészségéért, lelkesedéséért.

1 megjegyzés: