2021. december 12., vasárnap

Könyvek egészen kicsiknek - Lili, Pepe és Sári kalandjai

Pásztohy Panka alkotta meg a Pitypang és Lili sorozatot, aminek első része a Mentsük meg a kiskutyámat! volt, ami 2015-ben jelent meg a Pagony Kiadónál. Nemrég ennek a sorozatnak a tizedik kötetével ismerkedtem meg, a Pitypang kertészkedik cíművel.

 
Azt hiszem, a sorozat eddig olvasott kötetei közül ez tetszett a legjobban, közel állt hozzám, talán a kertészkedés miatt. Amikor kicsi voltam, a nyarakat az anyai dédapámnál töltöttük, akinek hatalmas zöldségeskertje volt, és esténként a nyárikonyhából mindig kitrappoltunk hátra, a kertbe, hogy a vajas kenyérhez begyűjtsük a paradicsomot, a paprikát; napközben pedig segítettünk a nagymamánknak gondozni a gyülölcsfákat, -bokrokat, a különböző zöldségeket. Úgy hiszem, hogy fontos, hogy a kisgyerekek megismerkedjenek a kerttel, a teremtéssel, a természet közelségével, és ebben segít ez a könyv. Ráadásul a szokásos aranyos illusztrációk kísérik a történetet


Egy másik olvasmányom Vadadi Adrienn könyve volt, a Pepe a bölcsiben. A Matricás Laci sorozat nem igazán jött be nekem, de ez a kis könyv igazán kedvemre való volt. Kevés bölcsiseknek szóló könyvet olvastam eddig, de ennél nagyon úgy éreztem, hogy eltalálta a szerző, hogyan és miről kell írnia. A bölcsis mindennapok érthetőek a kicsiknek, tudják, miről van szó, a jópofa képek különlegesek voltak szerintem, mintha egy-egy kis, vízfestékkel festett kép lenne mindegyik. Ami nagyon tetszett még, az a pelenkáról való leszokás elmesélése volt. És az, hogy nem baj, ha bepisil a kicsi, amikor éppen zajlik az átállás a pelus nélküli időszakra, hiszen ez előfordul, nincsen ezzel baj, legközelebb ügyesebb lesz a gyerkőc, és egyre több lesz a sikerélmény.

A Sári-sorozat harmadik része a következő könyv, Berg Judit könyve, amit szeretnék megmutatni nektek. A Sári és a mókusok két történetet tartalmaz, Az árnyékmókusok és a Sári mesél címűt. Agócs Írisz rajzait szeretem, édesek így a szereplők, Puszi és Pötyi karakterét nagyon jól személyesíti meg Agócs Írisz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése