2021. december 10., péntek

Kalas Györgyi: Sandwich grógja és a nápolyi pizza

Mindig is szerettem a gasztronómiáról olvasni, szerettem a gasztromóniatörténetet, de a szakácskönyveket is szívesen forgatom. Ez a könyv tehát ideális olvasmány volt a számomra.

A Pagony Kiadónál idén megjelent könyv szerintem hiánypótló kiadvány gyerekkönyves vonalon; még nem találkoztam hasonlóval - persze, ettől még lehet, hogy van, csak engem került még el. Kalas Györgyi a Sandwich grófja és a nápolyi pizza című könyvében - már a cím is mindent eláruk, az alcím pedig tovább fokozza (kedvenc ételeink története) - a világot körbeutazva ismerteti meg az olvasókat néhány ország leghíresebb ételeivel. Ahogy kinyitottam a könyvet, meglepett az előzék: az első és hátsó előzéken egy világtérképen rajzos formában helyezte el a szerző és az illusztrátor az egyes ételeket, melyik étel melyik országhoz köthető. Jópofa, színes és ötletes.

A tartalomjegyzéket végigböngészve pedig láthatjuk, hogy az ételeket, mint egy étlapon, helyezték el sorban: ebédek - vacsorák, nasik, uzsonnák és a kötet végén három ételrecept is helyet kapott. Megtanulhatunk palacsintát, bográcsos paprikás krumplit és szusit készíteni.

A könyv informatív, színes, jópofa, nagyon színvonalas összeállítás, körbejárva a kontinenseket sikerült kiválasztani - talán - a legismertebb és legkedveltebb ételeket, amikről összeszedetten és alaposan írt a szerző. Nagyon szerettem az illusztrációkat is, amik Horváth Ildi rajzai, az ő keze munkáját dícséri minden oldal a könyvben... és csak most jöttem rá, hogy mennyi, de mennyi általam olvasott és szeretett könyvet illusztrált! Sok új információval gazdagodhatunk, ha elolvassuk ezt a kötetet, eddigi ismereteinket pedig felfrissíthetjük.

1 megjegyzés:

  1. Na én most ilyet tuti nem olvasok, majd ha lefogytam kicsit:D
    Neked jó szórakozást hozzá!:)))

    VálaszTörlés