2021. december 15., szerda

Dóka Péter: Szupermalac és Űrpatkány 3. - Idővihar

Szupermalac és Űrpatlány kalandjainak harmadik részét hozta el nekünk Dóka Péter és a Móra Kiadó idén Idővihar címmel. A sorozat kezdő kötetét nem olvastam, csak tavaly találkoztam a barátok kalandjaival, amikor a második kötet a kezembe került. Először sokkot kaptam, nem is ment az olvasás, kellett pár nap, amíg megbarátkoztam az illusztrációkkal és a történettel. Akkor azonban nem volt rossz. Nem volt olyan, mint először gondoltam.

A Móra Kiadó által megjelentetett sorozat második kötet olvasása óta sok hónap eltelt, így amikor kézbe vettem ezt a kis könyvet, megint sokkolt az illusztráció, de a történet sokkal jobban tetszett, mint tavaly és a rajzokkal is gyorsan megbarátkoztam. Már-már tetszettek, azt kell mondanom. Aranyos volt, ahogyan a barátok leendő szuperhősökből fagylaltkészítőkké avanzsálnak át, és hogy sikerrel teszik ezt, aztán persze jön a kalamajka, hiszen attól lesz akciódús egy mese, nem attól, hogy elmeséli egy sikereres vállalkozó történetét. Természetesen azonban csakis az ő segítsgükkel lehetséges ebben a kötetben is legyűzni a gonoszt, és minden a helyére billen, a világ ismét mehet a rendes kerékvágában.

Felnőttfejjel írom ezt az értékelést, de a gyerekek szerintem fogják szeretni ezt a könyvet. A szerző jól eltalálta a karaktereket, a történet is cselekménydús, a szöveg tördelése is jó és a hossza is megfelelő. Remélem, hogy sok gyerek kezébe elkerül majd ez a könyv, és ők is legalább olyan jól fognak rajta szórakozni, mint én, ha nem jobban. :-)

Nekem pedig már a polcomon van a szerző egy másik könyve, Az ellopott zsiráf, amire már nagyon kíváncsi vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése