2022. január 7., péntek

Pablo de Santis: Gyilkosok és kertek

 Mindig kíváncsi voltam a dél-amerikai szerzők műveire, ezért nagy örömmel fedeztem fel néhány éve a Kossuth Kiadó Spanyol krimik sorozatát (mivel eddig csak szépirodalom került a kezembe erről a területről), amelynek több részét meg is vásároltam. Az eddig elolvasott kötetek minősége számomra eléggé hullámzó volt, most egy olyan regényt ajánlok nektek, ami viszont kifejezetten tetszett.

„Buenos Aires, 1894. Craig detektív halála után tanítványa, a Párizsi rejtélyből már ismert Sigmundo Salvatrio vezeti a híres nyomozó irodáját. Első megbízását egy kissé bolondos költőtől kapja, aki eltűnt barátját keresi. A rutinfeladatból titokzatos, szövevényes bűnügy lesz, amelynek középpontjában egy régiségkereskedőből, egy vadászból, egy pszichiáterből, egy költőből és egy igen gazdag üzletemberből álló társaság, a „kertek filozófusai” állnak. Valamennyien lehetséges áldozatai, ugyanakkor tettesei is lehetnek az elképesztő, brutális gyilkosságsorozatnak. A mesterien szőtt cselekményszálakból végül a legváratlanabb megoldás bontakozik ki..." - olvashatjuk a kötet fülszövegében. Olvastam a Párizsi rejtélyt is, de azt a regény nekem egyáltalán nem fogott meg, éppen ellenkezőleg történt. Mégis, ha érdekel benneteket a Gyilkosok és kertek, olvassátok el, mert a kapcsolódás miatt lényeges lehet.

Egy részlet, amit a Gyilkosok és kertek 174. oldalán osztottak meg velünk a regényben, számomra már sokkal korábban egyértelmű volt – mosolyogtam, hogy jól tippeltem, és a gyilkos kiléte is kb a történet 3/4-énél kezdett kirajzolódni. Tetszett, hogy szinte folyamatosan zajlottak az események, mindig volt min gondolkodni.

Jó volt olvasás közben csalódni korábbi tapasztalatomban, nevezetesen, hogy a dél-amerikai könyvek csak és kizárólag altató hatással lehetnek rám. :-)

1 megjegyzés: