2022. január 14., péntek

Acsai Roland: Hoffmann meséi

Első találkozásom volt ez a Holnap Kiadó sorozatával, aminek keretében komolyzenei darabokat írnak át gyerekkönyvekké, és jó választásnak gondolom, hogy a Hoffmann meséivel kezdtem. Eleve szeretem Acsai Roland szövegeit, másrészt Cserkuti Dávid rajzai is magukkal ragadtak, így Offenbach operája kiválóan átadhatóvá vált a gyerekkorosztály számára, és még én is élveztem a történetet.

Alapvetően a jó és a rossz harca ez a mese - gyerekeknek átírva -, az illusztrációk kellemes színvilága és a karakterek megvalósítása még a gonosz hősöket is szerethetővé tette, habár természetesen nem nekik szurkoltam olvasás közben.

A kötet fülszövege szerint A gonosz Lindorf megpróbál Hoffmann boldogságának útjába állni, és aljas tervet eszel ki: addig akarja mesélteti hősünket, amíg el nem késik a kedvesével megbeszélt randevúról, hogy ő szerezze meg Stella szívét. A három mese három különböző, mégis összefüggő történetet tár az ifjú olvasók elé. Vajon sikerül Lindorf terve, vagy egy váratlan fordulat meggátolja ebben?

Csakhogy nem egyszerűen ennyi a történet, hiszen megismerkedhetünk a két főszereplő születésének és felnövésének történetével is, és így jutunk el addig a bizonyos napig, amikor is sor kerül erre a bizonyos találkozásra Hoffmann és ellenfele között.

Én nagyon élveztem ezt a mesét, és örülök, hogy Offenbach operája ezáltal közel kerülhet a fiatal korosztályhoz is. Kíváncsi vagyok a sorozat többi kötetére, nagy a valószínűsége, hogy idővel, szépen lassan, még többet is be fogok szerezni, hogy olvashassam és a polcomon tudhassan őket.

Ha titeket is érdekel a könyv, ajánlom a kiadó honlapját, ahol nemcsak ezt a könyvet, de a többi átdolgozást is megtalálhatjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése