2022. január 19., szerda

Goscinny - Sempé: A kis Nicolas

A kis Nicolas című könyvet már hosszú évekkel ezelőtt szerettem volna elolvasni, amikor a könyvtárban először a kezembe került a 2000-es kiadás a Sík Kiadótól. Vonzottak a rajzok, a beleolvasáskor tapasztalt humor, de valahogyan mégsem kölcsönöztem ki akkor. Nagyon köszönöm a Móra Kiadónak, hogy most kezembe vehettem a könyvet recenziós példányként, hiszen a kiadó 2021-ben kiadta a történet első részét egy nagyon tetszetős borítóval.

Azt kellett azonban tapasztalnom, hogy - felnőttem. Igen, szomorúan tapasztaltam a könyv olvasásakor, hogy több mint negyven évesen már idegesített a humor, amit kényszeredettnek éreztem, a gyerekek jellemzésének folyamatos, történetről történetre való ismételgetése; az, hogy a gyerekek nem egyszerűen csínyeket követtek el, hanem kifejezetten rosszak voltak, akik képtelen voltak megjavulni, tanulni a hibákból, szót fogadni a felnőtteknek. Mindig és folyamatosan csak a rosszaságon törték a fejüket, nem volt kivétel. Szóval felnőttem.

Viszont, ha ettől eltekintünk, akkor egy kedves, bájos és humoros kötetet kapunk, amiben egy csapat kisfiú mindennapi kalandjait ismerhetjük meg a történeteken keresztük. Az iskolai, az otthoni és más helyszínen játszódó jeleneteiket. Voltak közöttük olyanok, amik kedvesen indultak, mint például, amikor Nicolas, édesanyja születésnapjára, készül virágcsokrot venni, de persze ez is csak tipikusan nicolas-osan végződhetett, vagy éppen az, ahol Nicolas világgá ment. :-) Ha szeretitek a humort, a gyerektörténeteket, a szuper illusztrációkat, akkor mindenképpen olvassátok el ezt a könyvet, mert szeretni fogjátok. Annak ellenére, hogy engem inkább bosszantottak a gyerekek, egy nagyon komfortos olvasás volt ez: annyira francia, hogy szinte én is ott voltam a könyv helyszínein Franciaországban, 1960-ban.

Az illusztrációkat imádtam, annyira kedvesek voltak a rajzok! Azok még mindig ugyanazt a hatást tették rám, mint anno, sok éve: roppant kellemes élményt nyújtottak, mosolyt csaltak az arcomra, szerettem őket.

Ha szeretnétek a könyvet a polcotokon tudni, hogy bármikor levehessétek, bármikor bele-beleolvashassatok, nevethessetek a történeteken, akkor javaslom nektek a kiadó honlapját, ahol megvásárolhatjátok a könyvet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése