2022. január 15., szombat

Bendl Vera: Matyi tigrissel álmodik

Komoly elvárásokkal kezdtem bele ebbe a könyvbe, mivel korábban igazán kellemes olvasmánynak bizonyulta szerző másik története, a Mihályi Csongor és az időgyurma, és terveim között szerepel a Gondolat Kiadónál megjelent novelláskötetének elolvasása is, aminek a címe A másik férfi.

Na, de most Matyiról és a tigrisről van szó, ne kanyarodjunk el mindenféle más irányba. :-) Amit mindenképpen ki kell emelnem - és amit mindig kiemelek -, az Szimonidesz Hajnalka rajzai, amiket mindig nagyon szeretek, mert a színek, a rajzolási stílus is közel áll hozzám. Mondjuk én betojtam volna, ha egy éjjel tigrissel álmodom, kinyitom a szemem, erre rajtam ül egy tigris. :-D De ez annyira édes! Oké, oké, én imádom a macskaféléket, szóval, maximum a boldogsától sikoltoznék, amitól meg infarktust kapna a tigris. :-)

A történetek különállóak, mégis egybefüggőek, és sokszor - még ha nem is feltétlen direktben - komolyabb témákat is felvet, mint például, amikor a tigris megbetegszik vagy amikor Matyi nagypapát szeretne, de említhetném a barátságról szóló részt is. Szóval kedves, bájos és aranyos történetek, többször elgondolkodtató témákkal a gyerekeknek, amikről lehet beszélgetni, ami felvet kérdéseket.

Szerintem érdemes beszerezni a könyvet, amit a Pagony Kiadó honlapján meg is tehettek, én jó szívvel javaslom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése