2022. január 3., hétfő

M. C. Beaton: Agatha Raisin és a sziszifuszi szerelem

A sorozat tizenegyedik részével kezdtem 2021-es olvasásaimat, ennek csak annyi oka volt, hogy a tizedik kölcsönzésben volt a könyvtárban, de sebaj, gondoltam, majd ezután azzal folytatom. Hazahozva a könyvet döbbentem rá, a fülszöveget elolvasva, hogy Agatha hozzáment Jameshez.

Szeretem mindkét szereplőt, a maguk jó és rossz tulajdonságaival együtt, éppen ezért - habár szurkoltam nekik az eddigi történetek során - valahogy sosem tudtam őket elképzelni valóban házasokként. Egy párkapcsolathoz a másik elfogadása kell, elfogadom őt, hiszen szeretem, de ezt az elfogadást sosem éreztem Agatha és James között, amióta olvasom a sorozatot. És hát a természetük is olyan nagy mértékben különbözik! Pont ezért voltak eddig sokszor annyira szórakoztatóak a sorozat részei, a civakodásuk mindig feldobta az eseményeket.

A regény fülszövegéből már előre megtudjuk, hogy Agatha bizony bajba kerül, hiszen nemcsak a házassága kerül válságba, de a férje is eltűnik és nem találják sehol. Szerencsére főhősünk összeszedi magát, társa is lesz a nyomozásban, és egy egészen meglepő dolgokat derítenek ki. Nagyon örültem Roy Silver felbukkanásának, mert kedvelem a srácot: önző a maga módján, de mégis segít Agathanak, és hát vicces karakter, aki jót tesz a történetnek, ha felbukkan.

A szerző stílusa itt is gördülékeny, a cselekmény fordulatos, megint olyan könyv, amit egyhuzamban olvastam el, ami nálam ritka. Szóval az írónő valamit nagyon tud. Akár könnyed kikapcsolódásra vágyom, egy krimire, ami nem thrillerszerűen véres, akár humoros történetre, ami azonban nem idegesítően röhejes, mindig tudok M. C. Beaton Agatha Raisin-sorozatához fordulni. Ráadásul a szerző kötetei már többször segítettek ki kisebb-nagyobb olvasási válságból az évek során, és milyen szerencse, hogy még előttem áll a sorozat kétharmada, így bőven lesz még alkalmam találkozni a szereplőkkel.

A héten pedig hazahoztam a FSZEK Mosoly utcai könyvtárából az Agatha Raisin és a tűnékeny tündéreket, hiszen egyrészt nem maradhat ki egy rész sem, másrészt izgatja a fantáziámat, hogyan kelt egybe Agatha és James.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése