2022. december 31., szombat

Vig Balázs: Ha átpördül a hinta

A Móra Könyvkiadó Már tudok olvasni sorozatát már többször ajánlottam nektek, most is egy ilyen kötettel ismerkedtem meg, ezúttal a sorozat első szinthez tartozó könyvei közül. A Ha átpördül a hinta egy egészen különleges atmoszférájú történet, de mindenelőtt a borítón szereplő cuki kiskrapek fogott meg, így került az olvasójegyemre a könyvtárban. Ritter Ottó illusztrációival már több könyvben találkoztam, és ha a történet esetleg nem is tetszett teljes mértékben, Ritter Ottó rajzai mindig.

Egy korábbi értékelésben, a sorozat egy másik részénél írtam, hogy az első szinthez tartozó, egyszerűbb mesékkel nem igazán tudok azonosulni, ezek sokkal inkább kizárólag a kicsiknek íródtak, mint a bonyolultabb nyelvezetűek. A cím - Ha átpördül a hinta - egy különleges kalandot sejtetett (nekem a mágikus realizmus jelző jutott az eszembe), és nagyon jól is indult a történet. Ha ez a könyv nagyobbaknak készült volna, remekül ki lehetett volna fejteni a témát, de az éppen olvasni megtanult kicsiknek nem lett volna szerencsés egy túlbonyolított mesét adni.

Az olvasás gyakorlásához ez a mese is kivíálóan alkalmas, a rövid szövegek és a szuper rajzok remek rajzok éppen jó arányban találhatóak meg az egyes oldalakon, így nem tehelik meg a kicsket. Ebben a könyvecskében két feladatot talál az olvasó, az egyik egy igaz-hamis feladat, míg a másikban a történetre vonatkozó néhány kérdés megválaszolására van lehetőség.

A könyvet a Móra Könyvkiadó honlapján - a sorozat többi részével együtt - vásárolhatjátok meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése