2022. november 5., szombat

Ecsédi Orsolya: A baj nem jár egyedül (Pokkernapló 2.)

Másfél éve olvastam el először Ecsédi Orsolya Meleg a helyzet című könyvét, és azóta várom - mit várom, dehogy várom, ez már nem várakozás volt, hiszen függő lettem -, hogy a folytatás napvilágot lásson. És íme, októberben napvilágot látott a Könyvmolyképző Kiadónál a folytatás, bizton állítom, hogy hatalmas örömet szerezve a sorozat rajongóinak. Én magam tudok több olyan embert, aki szinte azonnal megvette, sőt azonnal el is olvasta - kicsit olyan volt ez, mint az Iphone újabb és újabb verzióinál a sorok a még bezárt üzlet előtt sátorozva. Nagyon köszönöm Orsinak és a kiadónak, hogy biztosítottak számomra egy példányt a könyvből. Nekem már októberben karácsony volt. :-)

Mielőtt nekikezdtem volna a második résznek, felelevenítettem az első kötet eseményeit, és így, hogy már ismertem a történetet, sokkal jobban tudtam rá figyelni, az apró részletek jobban átjöttek - egyszóval: sokkal jobban élveztem, mint első alkalommal, pedig hát akkor lett örök kedvenc és örök szerelem ez a sorozat.

A baj nem jár egyedül a szerző egy újabb frenetikus húzása volt, pedig már vártam valami hasonlót, a Sátán életében megjelenjen Valaki, ahogy azonban az író megoldotta ezt, amilyen személyiséggel felruházta ezt a szereplőt, nem volt mindennapi. Goni pedig most is hozta a formáját - ez a könyv nem az a fajta, amit utazás közben olvas az ember, hacsak nem akarja, hogy nagyon furcsán nézzenek rá, ahogy röhög magában a 7-es busz hátsó ülésén (mindenki szabadon behelyettesítheti a 7-es buszt más számú és típusú közlekedési eszközzel).

Aztán az ártatlan olvasó eljut a dolgozatkérdésekig, amikoris elszabadul a pokol, hogy stílusosan fejezzem ki magam, ugyanis én magam szinte vinnyogva nevettem, a macska meg igyekezett távol maradni tőlem - nem is értem, hogy miért. Utána pedig újabb dolgozat következik, majd Goni aggodalma, hogy nem lesz mit enni, ha Baj is eltűnik az életükből...

Néha felteszik a kérdést, hogy melyik lenne az a könyv, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre... én a Pokkernaplót mondanám. A teljes sorozatot, hiszen ennyi engedményt teszek magamnak, ha már lakatlan szigetről van szó. Ez a sorozat éppen elég. Bármikor lehet olvasni, mindig feldobja az embert. Akkor is ha már két hónapja eszed a kókuszdiót és várod a felmentő hajót.

Ecsédi Orsolya az egyik legtehetségesebb magyar írók közé tartozik. Bármit ír, én vevő vagyok rá, mert rossz nem lehet. Természetesen kötelező megemlíteni Szabó-Nyulász Melindát is, aki nélkül ez a sorozat nem lenne az, ami, hiszen ő ad teljességet a szövegnek fantasztikus illusztrációival. Bízom benne, hogy a harmadik részre nem kell majd ilyen sokat várnunk, mert az felérne egy emberkínzással. :-)

A Könyvmolyképző Kiadó honlapján a sorozat mindkét kötetét megrendelhetitek, ha esetleg még nem lennének meg nektek a könyvek. (Van még ilyen ember? :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése