2022. október 30., vasárnap

Natalie Faßmann - Monika Kratz: Kertészkedés kert nélkül

Városi ember vagyok, életem első 2-3 évét leszámítva mindig is lakásban éltem, habár folyamatosan benne él valami zsigeri vonzódás a természethez közeli léthez, a kerthez. Reggel a teraszon meginni a kávét, virágot ültetni, zöldséget termeszteni a kert végében, gyönyörködni a fűzfa lehajló ágaiban. Aztán eszembe jut néhány kudarcos fűnyírásom emléke gyerekkoromból, a nyaralóból, meg amikor a lehető legrosszabb időpontot választottam ki a locsolásra, és persze a világ összes, éppen aludni készülő szúnyogát felriasztottam, akik véres bosszút esküdtek.

Az elmondottak ellenére létezik ez a vágyam, hogy egyszer szeretnék nagy kertet és benne egy házat, és rendszeresen olvasok kertészeti kiadványokat. Nemcsak hasznos információkat találok bennük, de lelket gyönyörködtet képeket is, ami felüdülés egy lakáslakónak. A Cser Kiadó 2021-ben megjelent kiadványa, a Kertészkedés kert nélkül azonban pont azokhoz és azoknak szól, akik csak egy kis erkéllyel rendelkeznek, vagy éppen egy ablakpárkány nagyságú helyük van növénytermesztésre.

A formátum a szokásos, amit nagyon szeretek, mert könnyen olvasható, kényelmes méretű, kiváló minőségű papíron sok hasznos információt kap az olvasó. Azt hiszem, sokan álmodoznak zöld balkonról, növényekkel megrakott ablakpárkányról, de vagy nem tudják, hogyan vágjanak bele, vagy pedig - mint én is vagyok - antitalentumok a növénytermesztéshez. És nemcsak virágok ültetéséhez, ápolásához kapunk tanácsokat a szerzőktől, de zöldségek és gyümölcsök is "terítékre kerülnek" a kötetben. Hogyan neveljünk retket, paradicsomot vagy éppen salátát? Mire van szöksége az uborkánaj vagy a szedernek? Ez a rövid felsorolás csak egy nyúlfarknyi ízelítő abból, mennyi mindent tudunk egy erkélyen felnevelni.

Ajánlom ezt a könyvet mindenkinek, aki lakásban lakva is vágyat érez a növények megtermelésére, legyen szó virágoktól kezdve a zöldségeken át a gyümölcsökig.

A kötetet a kiadó honlapján megvásárolhatjátok, én pedig köszönöm a Cser Kiadónak, hogy megismerhettem a szerzőpáros könyvét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése