2022. október 10., hétfő

Lovász Andrea (szerk.): Macskák mesés könyve

Ennek a könyvnek a kézbe vétele előtt fontos tisztázni, kiknek is szól ez a könyv. Nos, olvasd el a könyvet, ha szereted a macskákat, de még inkább, ha nem, mert mire a végére érsz, meg fogod őket szeretni. Amennyiben odavagy a furcsa, macskás illusztrációkért, ez a te könyved, de ha nem érdekel, az se baj, akkor értékelni fogod a rajzok színvilágát. Klasszikus irodalom szerelmese vagy? Olvasd el a könyvet! A kortársért rajongsz? Neked szól a kötet. Akár a magyar, akár a világirodalom a gyengéd, megtalálod a neked tetsző írást. De akkor is szükséges a polcodra ez a könyv, ha imádod a Macskák című musicalt. Látható tehát, milyen rétegkönyvről is lesz szó a következőkben.

A Macskák mesés könyve című antológia 2021-ben jelent meg a Cerkabella Kiadónál, és igazán tökéletes ajándék azoknak, akik a fentebb is említett szűkebb rétegbe tartoznak. Engem először megijesztett a valódi macskék és a rajzolt illusztráció keveréke, de fel is keltette az érdeklődésemet, főleg, miután belelapoztam a tartalomjegyzékbe, és ott olyan nevekkel találkoztam, mint Mosonyi Alíz, Majoros Nóra, Nemes Nagy Ágnes, Arany János, Lázár Ervin, Varró Dániel, Móricz Zsigmond, Ecsédi Orsolya, Szabó Lőrinc, Tóth Krisztina, Szabó T. Anna vagy éppen Somfai Anna, de említhetném Rudyard Kiplinget, T. S. Eliotot, Lewis Carollt vagy Luis Sepulvedat. És persze mindez a teljesség igénye nélkül. Illusztris társaságba keveredtek tehát a macskák, mire mind ők, mind a kötetben szereplő írók és költők büszkék lehetnek.

Számomra remek kikapcsolódást nyújtott a könyv, főleg, hogy egy rendkívül nehéz év van mögöttem. A segítségével ki tudtam kapcsolódni; mosolyogtam, jót nevettem, sokszor bólogattam, hogy Igen, milyenek a macskák - szóval jó volt, és - azt gondolom - ez a legnagyobb dicséret. Mert lehet fokozni, hogy csodálatos, fantasztikus, fenomenális, lenyűgöző és a többi, de abban, hogy , minden benne van. Egyik kedvencem Kiplingtől A magányosan sétáló macska volt - hát, ez a történet annyira, de annyira tipikus macska, hogy jobban nem is lehetett volna leírni egy macska természetrajzát. Jó volt felidézni több korábbi olvasmányomat is, amelyekből részleteket közölt a kötet, mint Sepulveda kis könyve, A sirályfióka esete a macskával, aki megtanította repülni, vagy éppen Lázár Ervintől A Négyszögletű Kerek Erdő.

A könyv minden írása más. Más korok, más műfajok, más megközelítések. Csak egy közös. A macska. Mert a macska örök.

Nagyon köszönöm a Cerkabella Kiadónak, hogy elküldték nekem ezt az antológiát. Tesó cicám nevében is írhatom, hogy jó volt. :-)

A könyvet a kiadó honlapján megvásárolhatjátok, ne hagyjátok ki, hogy karácsonyra macskás ismerősötöknek ez a kötet kerüljön a fa alá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése