2022. február 10., csütörtök

Keiran Rowley: Az Elfeledettek Városa 1. Hanyatlás

Ma a Főnix Astra – Főnix Könyvműhelytől ajánlom nektek Keiran Rowley Hanyatlás című regénye. Utazókönyvként került hozzám tavaly, de nem tudtam sokat olvasni belőle a megadott időn belül, viszont ebből is éreztem, hogy szeretni fogom, így továbbküldtem, és azonnal meg is vásároltam. :-) Sajnos sokáig nem tudtam aztán kezembe venni, így idén újrakezdtem, és egy nap alatt el is olvastam.

Az első gondoltatom, amit szeretnék megosztani veletek ezzel a kötettel kapcsolatban: Basszus, olvassátok, el, mert … jó. :-D

És írom én ezt úgy, hogy őszintén nem sok fantasyt olvasok (illetve nem sok fantasyt olvastam eddig), azt hiszem, azért, mert néha nehezen csúszik az olvasása ezeknek a köteteknek, és mégis befaltam ezt a regény pár óra alatt. Kreativitás volt ebben a történetben, rengeteg izgalom, pörgős cselekmény, szerethető karakterek, akikért izgul az ember; és fogalmam sincsen, hogyan tudott mindez megfogalmazódni és kijönni egy ember fejéből, de az angol írói név ellenére magyar Keiran Rowley kiváló szerző. :-)

A mesék hősei New Yorkba mentek Európából egy komoly, nagy háború után, itt telepedtek le, alkották meg törvényeiket és hozták létre városukat, az Elfeledettek Városát. Őket és lakhelyüket a Függöny védi, ami emberalakot biztosít nekik, hogy be tudjanak olvadni az emberek világába. Az események itt zajlanak, elsődleges főszereplője pedig Csizmás, akihez idővel segítő szegődik Dick, a Farkas személyében. A kalandok sokszor vérfagyasztóak, hullanak a mesehősök, nincsen kegyelem senkinek, amit az olvasó sokszor tényszerűen regisztrál magában, azonban egy-egy szívének kedvesebb hős elvesztése igencsak megterhelő a léleknek - az enyémnek legalábbis az volt. Minden egy gyilkossággal kezdődik, amelynek áldozata egy mesehős, Csipkerózsika, aki a jelenben egy sztriptízbárban dolgozik táncosnőként, és nem más végzett vele, mint egy mágikus tárgy, ami azért is hihetetlen, mivel ezeket minden mesealaknak anno be kellett szolgáltatnia.
Csizmás a rendfenntartó ebben a közösségben, így neki kell kiderítenie az igazságot, csakhogy – mint kiderül – ez nem olyan egyszerű, mint először gondolta, és revideálnia kell elképzelését a tettes személyét illetően.

A szertelen és féktelen fantáziával megáldott szerző minden oldalon arcon üti az olvasót: ez nem biztonsági olvasás, itt az eseményeket nem irányítjuk és kicsi az esély, hogy megtippeljük a tettes kilétét. Ez a könyv mégis neked szól, ha szereted a meséket, az izgalmakat; ha nem rettensz el a kicsit véresebb jelenetek olvasásától és hiányzik már egy jó, pörgős fantasy. A történet azonban nem ér véget az utolsó oldalon, a lezáró kötet idén fog megjelenni. Én már nagyon várom, hogy lecsaphassak rá a könyveboltban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése