2022. március 20., vasárnap

Ecsédi Orsolya: Sárkányugatás

Ecsédi Orsolyával kapcsolatban azt szoktam mondani, hogy a Meleg a helyzet, a Pokkernapló-sorozat első része volt az első olvasásom a szerzőtől, bizonyos értelemben azonban ez nem igaz. 2019-ben ugyanis belekezdtem a Kell egy csapat-sorozat első részébe, a Banyavészbe, csakhogy egyáltalán nem tudott lekötni, nem tetszett a történet, félbe is hagytam. Így, amikor elkezdtem a Sárkányugatás című regényt, alapvetően ismeretlen volt előttem az előzmény.


A sorozat harmadik része is a Könyvmolyképző Kiadónál jelent meg, ugyanolyan igényes borító és beltartalom jellemzi, mint Orsi és a kiadó más könyveit - és ez a kaland azonnal belopta magát a szívembe, szinte repültek az oldalak, ahogyan olvastam - és az idő is, mivel villámgyorsan sikerült elolvasnom a könyvet. Pörgős cselekmény jellemzi a regényt, a sorozat előző két kötetéből megismert három gyerek tűnik fel itt is illetve fontos szerephez jut Lóri bácsi, a Kábeles és Ulrik, Lóri bácsi tacskója. Na, de milyen egy tacskó!

Megkedveltem a karaktereket, a Kábeles külön egy igazi figura, nagyon jól eltalálta a szerző a fiatal srác személyiségét. Jó volt a történetben, ahogyan összefognak a gyerekek, mivel az elveszett Ulrikkal kapcsolatban fontos volt megtalálniuk a Kábelest, ehhez viszont hárman kevesek voltak, így osztálytársaik segítségét kellett kérniük. És nemcsak az övékét, hanem - többek között - Adél néniét is.

A keresés közben bejárjuk Budapestet Bátiék a fotós projektjükhöz még új képekkel is gazdagodnak, és talán nem titok, hogy a Kábelessel együtt Ulrik is előkerül, és végül minden jóra fordul.

Imádnivaló ecsédiorsis történetet kaptam, és újra fogok próbálkozni az első két résszel, mert érthetetlen, miért nem szerettem anno az első kötetet. :-) Habár nem volt fogalmam az előzményekről, a regény így is érthető volt, de sokkal többet ad, ha ismerjük a Banyavész és a Nyanyacraft című könyveket is, akkor teljesebb képet kapunk olvasáskor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése