2022. március 2., szerda

Benyák Zoltán: Képtelen történet

Benyák Zoltán Képtelen története egy izgalmas élmény volt 2022 márciusának elején, mert habár megvásároltam tavaly a könyvet, még nem jutottam hozzá. Csakhogy megvettem a második részét a sorozatnak, és úgy láttam értemét, hogy mielőtt a másodikba belekezdek, megismerem az előzményét.

Annyira jó volt. Tényleg. Keiran Rowley Hanyatlásához hasonlóan ez is egy különleges történet a Főnix Astra - Főnix Könyvműhelytől: Itt Max a főhős, az író, aki csupa különleges történetet ír, egy toronyban él, ahonan nem mozdul ki. A hősei veszik őt körbe, hiszen a meséiben éli az életét. Egyik nap betoppan az életébe a tízéves Moira, hogy rávegye, legyern a segítségére megtalálni a szív alakú dobozát, ami elveszett azik történetében. Max nehezen áll rá, de teljesíti a kislány kérését, így elindulnak ketten ebbena  mesebeli világban. 

Csakhogy ez a világ nem veszélytelen, főleg Max számára, ahogy ez kiderül a történetből, ahogy haladunk az eseményekben. A különös páros célja eljutni a Bíbor Városba, ahol megtalálhatják, amit keresnek. Sodró lendületú ez a mese, Benyák Zoltán fantáziája teljesen magával ragadott, együtt vándoroltam főhőseinkkel ebben a világban.

Ugyan kicsit féltem a kötettől, mit kapok, mennyire áll majd tőlem távol vagy éppen mennyire tud beszippantani, de pozitívan csalódtam, és ez nagyon kellemes tapasztalat volt. Ráadásul első olvasásom volt a szerzőtől, ami sokat adott ahhoz, hogy olvassak még.

A könyv vége felé pedig kibontakozott egy olyan csavar, amire nem is számítottam, és ami felzaklatott, és sajátos útra terelte főhőseinket, ahogyan az én érzéseimet is. Sokszor hangzik el a kiadóval szemben, hogy erősen hiányzik a korrektor és a szerkesztő gondoskodó keze a szövegből, de ebben az esetben ez nem tűnt fel, és a hibák nem zökkentette ki az olvasásból, szóval köszönet a korrektornak és a szerkesztőnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése