2023. július 20., csütörtök

Turi Lilla: Ha a zsiráfok...

Nagyszerű érzés volt megvásárolni a könyvhéten a Csimota Kiadó standjánál Turi Lilla mesekönyvét a kiadó egy másik, korábbi megjelenésével együtt. Első látásra beleszerettem ugyanis a borítóba. Ha megnézitek, szerintem egyetértetek velem abban, hogy máshogyan nem is történhetett volna. Majd belelapoztam, és volt egy olyan érzésem, hogy én már találkoztam hasonló rajzokkal. Otthon aztán eszembe jutott: tavaly olvastam a Magvető Kiadónál megjelent Spirálfüzetet, és a Ha a zsiráfok azt a könyvet idézte nekem.


Másnap elvittem a zsiráfos szerzeményemet a dedikálásra, és elmeséltem Lillának, mennyire emlékeztettek a rajzok arra a kötetre, mire elmosolyodott, és kiderült, hogy annak is ő volt az illusztrátora (ahogyan a Ha a zsiráfoknak nemcsak a szerzője, hanem az illusztrátora is ő). Egy év távlatából erre már nem emlékeztem, de el tudjátok képzelni, mennyire tetszettek azok a rajzok, ha – név nélkül ugyan –, de így megmaradtak az emlékezetemben. Jót beszélgettünk Lillával, dedikálta a kötetemet, én pedig nagyon boldog voltam, és megfogadtam, hogy az addig könyvtárból olvasott Spirálfüzetet is meg fogom hamarosan vásárolni.

Ezután azonban rátérek a legújabb csimotás Turi Lilla-könyvemre, hiszen ezért kezdtem bele ebbe a bejegyzésbe. Egy szóval? Imádtam. Persze ezt kifejtem bővebben is.

Ez a vékony könyv megmutatja, milyenek lennének a zsiráfok, ha emberek lennének. Vagyis nem emberek, hanem zsiráfok, de úgy élnének, ahogyan mi. Buszon utaznának, étterembe járnának, reggeliznének, szerelembe esnének. Akadnának köztük orvosok, pékek, illusztrátorok, óvodások, de iskolások is. Persze valamennyire más lenne ez a világ, hiszen hosszabb lenne például a szívószál is. Sőt, az is kiderül ebből a könyvből, mit olvasnának a zsiráfok, ha úgy élnének, ahogyan mi.

A kötet tele van humorral, kedvességgel, annyira cuki az egész, és imádom a szerző-illusztrátor által használt színeket is. Nem vagyok rózsaszín rajongó, de nagyon szeretem ebben a könyvben ezt a színt, mindennek ellenére az enyémnek érzem, teljesen természetesen.

Igen, a nézőpontok mások, a könyv kitágítja a perspektívát, hogyan szemléljük fentről, közelebbről, messzebbről a világot. Ha így teszünk, sok mindent észrevehetünk, amit addig talán nem is láttunk.

A Csimota Kiadó köteteit keressétek a kiadó honlapján!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése