2023. július 9., vasárnap

Anna Elina Isoaro - Mira Mallius: Azon az éjszakán tél lett

Anna Elina Isoaro és  Mira Mallius gyerekkönyve, az Azon az éjszakén tél lett  a Kisgombos Kiadó 2023-as könyvheti újdonságai között szerepelt, én pedig azonnal megvettem, ahogy megláttam a standon és belelapoztam a kötetbe. Akartam ezt a könyvet.


Nézzétek meg a kisfiú szemét a borítón. Csak egy szem, nincsen benne semmi különös, még... tele van fájdalommal és szomorúsággal. Mira Mallius fantasztikus illusztrációkat alkotott meg Anna Elina Isoaro történetéhez. Nem könnyű erről a könyvről írni. A fülszöveg alapvetően elmondja, mit várhatunk és mit kapunk a történettől:

Az Azon az éjszakán tél lett egy olyan kisfiú története, aki hiába várja haza születendő kistestvérét. A bensőséges hangulatú képeskönyv egy gyerek őszinte hangján mesél a baba elvesztéséről és a családot elborító szomorúságról. Végkicsengése mégis vigasztaló: ha a fájdalom megélése mellett ajtót nyitunk egymásban az első mosolyra, a nehéz hétköznapok lassan, szelíden újra élettel telnek meg.

Talán attól lesz végtelenül közeli és szomorú a történet, és érzi az olvasó közel magához, mert az írónő és az illusztrátor is személyesen érintett ennek a gyerekkönyvnek a témájában, pontosan tudták, milyen érzéseket akarnak átadni az olvasónak. láthatjuk a gyermek elvesztése miatti fájdalmat, és nyomon követhetjük, ahogyan a család fokozatosan képes lesz feldolgozni a gyászt és a jövő felé tekinteni.

Nagyon szerettem ezt a könyvet. Fontos történet és fontos a mondanivalója. remélem, hogy sok emberhez eljut majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése