2023. július 15., szombat

Bánki Éva: Petőfi-vírus

2023-as megjelenés Bánki Éva első ifjúsági regénye, a Kolibri Kiadónál megjelent Petőfi-vírus. Kíváncsian vettem a kezembe a könyvet, mert a fülszöveg felkeltette az érdeklődésemet és megtetszett a borító is. Bevallom, valamiféle fantasyre számítottam, cseppet félrevitt az első benyomás.


Meglepetés volt a kötet felépítése is, hiszen a gyerekek kalandjait nem hagyományos regényformában kapjuk meg, hanem mintha a gyerekek naplóit-gondolatait olvasnánk. Gyerekről gyerekre haladva bontakozik ki, hogy mi is történt az osztállyal attól a perctől, hogy PS betette a lábát hozzájuk. Először ez furcsa volt, nehezebben hangolódtam rá, de utána szerettem ezt a fajta történetmesélést. Sőt, így a gyereke személyisége, gondolatai, érzelmei, félelmei sokkal jobban átjöttek a lapokon.

Bárhogy is, de mindegyiküknek fontos volt Sanyi. A fiú mindegyiküknek azt adta, amire a legnagyobb szüksége volt. Ösztönzően, bátorítóan hatott a gyerekekre a jelenléte. PS megmutatta az osztálytársainak, hogyan legyenek bátrak, hogyan legyenek önmaguk, hogyan győzzék le a félelmüket; egyszóval az egész közösségnek segítségére volt.

Ami zavart a szövegben, az az volt, hogy az én fejemben sehogy nem 12 évesek voltak ezek a gyerekek. A leírtak, a gondolataik sokkal felnőttesebbek voltak, meglepődtem, amikor először szembesültem az életkorukkal, mert addig minimum 15 éveseknek képzeltem el őket.

Szép és megható történet volt, hogyan kovácsolta össze őket egy ismeretlen, új gyerek, aki ahogy jött, úgy el is tűnt az életükből, de a nyomát örökre otthagyta a lelkükben.

Petőfi-évforduló ide, Petőfi-évforduló oda, ez a történet mindenképpen megéri az elolvasást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése