2017. július 29., szombat

Könyves kérdezz-felelek - book tag új kérdésekkel

Köszönöm a meghívást, @Timár_Krisztina! :)
A book tag Moly-os karca itt található, a karc alatt a könyvek adatlapjának linkjére is rá lehet kattintani.
https://moly.hu/karcok/946940

1. Nyáron mindenkinek kicsivel több szabad ideje van, ezért az új könyvek mellett előkerülnek már a régen olvasott regények is, egy kis nosztalgia erejéig. Te melyik könyvet olvastad a legtöbbször?
Huhh, most vissza kell repülnöm az időben, és megerőltetni a memóriámat, hogy erre válaszolni tudjak. Pontos számokat nem tudok mondani, és pontos sorrendet felállítani, de azt hiszem, ezeket olvastam a legtöbbször eddig:
Szinnyei Júlia: Erdészház
Nagy Franciska: Macska a zongorában
Agatha Christie: Ferde ház, de még sok más Christie-regényt tudnék itt felsorolni
És, ami biztos tetszik majd @TheEArt –nek :-), Fekete István: Tüskevár

2. Ha nyár, akkor kötelező olvasmány, vagy tipikus nyári olvasmányok? Ha már nem jársz iskolába, akkor értelmezd úgy a választ, amikor még iskolába jártál!
Gimnazistaként, amennyire vissza tudok emlékezni (elég régen volt :-)), nyáron nem a kötelező olvasmányokkal múlattam az időt: azokat mindig év közben olvastam el, mielőtt sorra kerültek volna az irodalomkönyvben. Kis stréber voltam, de az a helyzet, hogy örömet okoztak ezek a könyvek is, talán ha két vagy három olyan volt, amit nem olvastam el.

3. Szerinted tipikusan nyári olvasmány:
Sosem évszak szerint kategorizálom a könyveket, de feltételezem, hogy nyáron az átlagember könnyedebb olvasmányokat választ. Nekem ez legtöbbször nem sikerül. :-)
De ide sorolhatnám Csukás István: Nyár a szigeten című regényét, ami gyerekkorom egyik kedvenc sorozata volt a tévében, így először film formában ismerkedtem meg a történettel, a könyvet ebben a hónapban olvastam el.
Érdekes módon ide tudnám sorolni Marilynne Robinson Lila című regényét is, ami a Gilead-trilógia harmadik része. Lassú, komoly, elgondolkodtató könyv, de annyira illett ehhez a nyárhoz – ugyanis ezt is idén olvastam, hogy nem is tudom elmondani.
Nick Hornby: Vájtfülűek brancsa is ide sorolandó az elképzelésem szerint, ahogyan – igen, igen, tudom, már megint :-) – Georges Simenon Maigret-történetei is.

4. Ha nyár, akkor szerelem! Kedvenc könyves párosod?
Nem szeretem a szerelmi történeteket, ha egy könyvben van is szerelmi szál, sosem az számomra a legfontosabb, hacsak nem ez alkotja a könyv lényegét – de ezek sem azok a klasszikus romantikus történetek.

5. Olvasmányaid alapján, te hova utaznál el legszívesebben nyaralni?
Pár éve még azt mondtam volna, hogy Egyiptomba mennék, hogy hajóutazáson vegyek részt a Níluson – tizenévesen Agatha Christie Halál a Níluson című könyve örökre megbabonázott.
Most azonban… Izraelbe. Idén olvastam el az első Amos Oz-könyvemet, a Tel-ilan-i történetek-et.

6. Ez lehűt! Mondj egy borzongató könyvet, amit szerettél!
Ide többet is fel tudok sorolni:
Stephen King: Halálos árnyék
Karin Slaughter eddig olvasott könyvei: Hitetlen, Sebek, Nadragulya

És még egy, bár ez másképpen borzongató: Jean Boisson: A rózsaszín háromszög.

7. Ez felpezsdít! Mondj egy érzelmektől túlfűtött, forró szerelmi történetet, amit olvastál!
Biztosan olvastam ilyesmit szépirodalmi köntösben, de meg nem tudom mondani, miket.

8. Idén nyáron melyik könyvet viszed magaddal a nyaralásodra?
Idén két hetet voltam nyaralni, július második felében pihentem ki, amit ki kell pihenni. S hogy miket olvastam? Egy kihívás kapcsán ebben a hónapban előtérbe került a nyár”, pl.
Truman Capote: Nyári átkelés
Robert Merle: Utolsó nyár Primerolban

De sok mást is olvastam nyáron, mint pl. Marilynne Robinson: Lila vagy Szabó Magda Für Elise, de olvastam krimiket is és gyerekkönyvek is a kezembe kerültek nyáron is, és ebben a két hétben is. Időről időre vágyat érzek, hogy gyerekkönyveket olvassak – egy kis felüdülés a sok komolyabb olvasmány között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése