2023. március 8., szerda

Kemény Gabi: A konkrét híúz

A konkrét hiúz az a könyv, amit simán képes lennék minden hónapban újra és újra elolvasni, és sosem kopna meg a történet frissessége, varázsa, humora, kedvessége. Nem tudom, vajon az elsőkönyves szerző, Kemény Gabi, milyen gondolatokkal, milyen várakozással írta meg ezt a kisregényt. Azt sem tudom, hogy a Móra Kiadó vajon tisztában volt-e, mit ad ki. Abban azonban biztos voltam, miután elolvastam a kötetet, hogy ez egy kincs. Egy olyan maradandó történet, amit nem felejt el, aki olvasta, és mindenkinek ajánlani fogja, ha ezt a kérdést teszik fel neki: Te, ajánlj már nekem egy szórakoztató, jó ifjúsági regényt! És akkor jön a teljesen egyértelmű válasz: Olvasd el Kemény Gabi első könyvét, A konkrét hiúzt! De akkor is ajánlja, ha nem kérdezi senki.


A történetet a tizenkét éves Marci meséli el, aki bejutott egy természetvédelmi verseny döntőjébe az iskolai csapattal. Kemény Gabi nagyszerűsége már itt, az elején nyilvánvalóvá válik, hiszen hihetetlenül ötletes neveket adott a karaktereknek - legyen az gyerek a csapatból vagy éppen felnőtt. A könyv azt a két és fél napot öleli fel, amikor a gyerekek a kísérővel, Ruganyóval elindulnak (elindulnánk) Márianosztrára, a döntő helyszínére. És itt jön a képbe Jancsi, Marci kisöccse, akit kénytelenek magukkal vinni erre a hétvégére illetve Tamás, aki kisegíti a kis csapatot szorult helyzetükből.

Az egész történet nagyon ötletes volt, tele volt humorral, nálam pedig - ha mindezt leszámítjuk is - kedvenc lett, hiszen az egész kalandos két és fél nap a Börzsönyben játszódik, van benne minden jó dolog: izgalmak, lerobbant kocsi az út szélén, túlélés az éjszaka, és persze - Jancsinak köszönhetően - egy konkrét híúz. És a verseny sem volt kevésbé izgalmas, hiszen amikor a csapat szétszakad egymástól, Marcinak és Jancsinak hosszú ideig egyedül kell helytállnia a többiek képviseletében is a versenyen. Ebben a regényben nincsenek humor, fordulat, izgalom nélküli oldalak. Egyszerűen zseniális, és azóta már rábeszéltem egy ismerősömet is a könyvre és ő is nagyon szerette, szóval ez tényleg egy remek kikapcsolódás, olvassátok el! Ahogy ezt leírtam, rájöttem, hogy nekem is újra kell olvasnom, annyira szeretem.

Hálásan köszönöm a Móra Kiadónak, hogy elküldték nekem ezt a fantasztikus történetet, óriási élményt jelentett a megismerése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése