2024. január 8., hétfő

Alács Anna: Képeslap El Idilióból

Amikor először megláttam a Csimota Kiadónál 2023-ban napvilágot látott Képeslap El Idilióból című könyvet, azonnal eldöntöttem, hogy valamikor el fogom olvasni, pedig még csak a borítóját láttam, a fülszöveg elolvasásától pedig olyan messze voltam, mint Makó Jeruzsálemtől. Mégis. De ennek két oka lehet.

Gyerekkoromban imádtam a régi westerneket, főleg, amiknek a zenéjét Ennio Morricone szerezte, sőt még mindig nagyon szeretem őket. A kötet borítója pedig engem egy ilyen westernfilmre emlékeztetett. Valahol az Egyesült Államok déli részén illetve Mexikóban, ahol a törvényt puskával és pisztollyal vigyázzák és elég egy rossz mozdulat, hogy az ember kalapját kilyukassza egy golyó. Másfelől a cím fogott meg magának, amit én rendre - még most is - Képeslap El Dildóból-nak olvasok. Milyen cím ez? - hökkentem meg először, míg végül jót nevettem magamon és sikerült kiolvasom a címet - helyesen. Egyszóval, ez a könyv ilyen személyes élmények miatt is fontos nekem, nem csak azért, mert szeretem a történetet és csodásak az illusztrációk.

Nemcsak a történetet köszönhetjük Alács Annának, de a varázslatos illusztrációt is; és hogy mennyire szépek is ezek a rajzok, mi sem bizonyítja jobban, minthogy itt ülök a munkahelyemen - szigorúan munkaidőn kívül -, írom a bejegyzést és a kolléganőm, idejőve az asztalomhoz, elragadtatottan nézegeti az oldalakat. Én pedig boldog mosollyal nézem, örülök, hogy egyetértünk, és mesélem Valikának, hogy nemcsak ez a könyv ilyen fantasztikus, de a Csimota Kiadó többi kötete is. Á, kicsit se szeretem a csimotás könyveket, dehogy... :-)

Gallo, a kiskakas egy nap hiába várja a barátját, a kismadarat, aki mindig meglátogatta őt a tojásgyárban. Hónapok telnek el, csodás lila tolla szürkéskék lesz, aztán egy napon képeslapja érkezik egy El Idilió nevű településről. Rövid, szívet melengető történet a barátságról, az otthon megtalálásáról - ahol a helyünkön vagyunk és nem vagyunk egyedül.

Nagyon szerettem a kötetet, és remélem, hogy sokan meg fogják még ismerni Alács Anna Képeslap El Idilióból című gyermekkönyvét, amit nemcsak gyerekek, de felnőttek is élvezettel olvashatnak, miközben a rajzokban gyönyörködnek.

A könyvet és a kiadó többi kötetét pedig keressétek a Csimota Kiadó honlapján. Érdemes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése