2017. május 20., szombat

Meghívás egy gyilkos... vagyis nem, nem gyilkos, de meghívás! :-)

Régen töltöttem már ki book taget, de @Bibi_3 meghívásának nem tudok ellenállni, olyan kedvesen invitált. És mielőtt megírnám a recenziót a Csillaggal nem jó járni most című könyvről, eleget teszek kérésének.

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Nos, anélkül, hogy elkezdeném feltúrni a gyerekkori könyveimet, azt mondom, hogy Marcello Venturi Virágosdomb-ja ez a bizonyos könyv. Nagyon hangulatos kis regény, van benne vasút és fagylalt - más sem kell egy gyereknek, hogy beleszeressen.

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ez előtt és mit fogsz ez után?
 Sajnos nagy hibám, hogy egyszerre több könyvet olvasok. Most beleestem abba a csapdába, hogy csupa olyan könyvet kezdtem el, ami nem éppen könnyű olvasmány.
Ezek pedig:
Khaled Hosseini: Papírsárkányok - Még tavaly kezdtem el, már nincsen belőle sok, de - bevallom - félek a végétől.
Mesa Selimovic: Ketten a szigeten - Nagyon érdekes, de hihetetlenül nyomasztó olvasmány.
Debreczeni József: Hideg krematórium - Kicsit besokalltam a témától, lehet, hogy ezt félbe is fogom hagyni hamarosan, de majd meglátjuk.
Ludmann Mihály: Művészek a háborúban - Érdekes ez is, afféle csemegézésként olvasom.
Tan Twan Eng: Az Esti ködök kertje - Még csak az elején tartok, de nagyon szépen és finoman ír a szerző. Jó olvasni. Mint, amikor egy kiváló bort iszik az ember.
Hannah Kent: Rekviem egy gyilkos asszonyért - Remek regény, de elég nyomasztó. Miközben ezt olvasom, már két Simenon-krmit is elolvastam, mintegy felüdülésképpen.
Terveim? Ebben a hónapban szeretnék (egy kihívás okán) elolvasni egy novelláskötetet, már van három ötletem is, de még beleolvasok mindegyikbe, és eldöntöm. Illetve szeretném elkezdeni - és ha lehet - be is fejezni Kiss Tibor Noé Inkognitó című könyvét, amit recenziós példányként kaptam a Magvető Kiadótól. És persze be akarom fejezni a Rekviem egy gyilkos asszonyért című regényt, mivel be "kell" róla számolnom egy kolléganőmnek. :-)  

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Szerintem nincsen olyan könyv, amit mindenki szeret. Az lehetetlen.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Az utóbbi 1-2 évben igyekeztem a régi "mumusaimat" elolvasni. Ilyen volt a Virágot Algernonnak és az 1984, illetve az Állatfarm is. Ezeket más elolvastam, és nagyon tetszettek. Előttem van még a Legyek ura, a Zabhegyező. Szeretném ezeket is elolvasni és megismerni, de még nem tudom, sikerül-e.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Szerintem a könyveim 90%-a ilyen. Hadd ne írjak róluk listát. :-)
 
6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?
Nagyon ritkán olvasom el az utolsó oldalt. Talán pár évente egyszer.

7. Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás vagy érdekesség?
Ez inkább a szerzőnek és annak fontos, akit megemlítenek benne. Nekem nem fontosak. Néha elolvasom, de legtöbbször nem.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Néha szívesen visszamennék egy-egy regény szereplőivel a 19. századba vagy a 20. század első felébe, de alapvetően egy szereplő helyét sem venném át.

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)
A Bodor Pál- és Havas Henrik-könyveim azt az évet idézik fel bennem, amikor a JATE Budapest Média Intézetében tanultam. Ugyan volt egy embertelen tanárunk, de őt leszámítva nagyon szerettem ott tanulni (1996-1997-es tanév).
Az úri város zsidó lakosai című kötet pedig azt idézi fel, mennyire kedvesek tudnak lenni a kiadók. Amikor ezt a kötetet analitikáztam, teljesen beleszerettem, és felhívtam a kiadót, hogy szeretnék vásárolni belőle, mert könyvtáros vagyok, és éppen feldolgoztam, és nekem ezt mindenképpen meg kell szereznem. Olyan kedvesek voltak, hogy nekem ajándékoztak egy példányt a könyvből, csak el kellett mennem érte.  

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Az úri város zsidó lakosai című kötet, amit az előző pontban is említettem. 

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Bevallom, az én környezetemben (családi és baráti kör) nem igazán olvasnak az emberek, így nincsen ilyen.
Ha jobban belegondolok, ugyan nem családtag és nem is a baráti kör része, de: régen a Dagály utcai FSZEK tagkönyvtárban dolgozott egy könyvtáros, Mária a neve. Amikor nyugdíjba ment, megvettem és neki ajándékoztam az Azért élek, hogy elmeséljem az életemet című könyvet. Mária csodálatos, nagyszerű ember.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Uhh, erre nem tudok válaszolni. :-)

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Nincsen. Sajnos, ami gimnáziumban nem tetszett, az most sem. :-(

14. Használt vagy új könyvek?
Mind a kettő, természetesen. :-))

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?
Eddig még csak két filmet láttam, habár van több Brown-könyvem is, de még nem olvastam egyet sem.

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?
Igen, volt ilyen. Pl. a Harry Potter és az azkabani fogoly esetében a könyv sokkal, de sokkal jobban tetszett, mint a film.
Másik ilyen: Abigél. Imádom a filmsorozatot! Minden évben megnézem egyszer (habár az elmúlt pár évben a dvd lejátszó hiánya miatt ez elmaradt), ez már hagyomány. :-) Amikor viszont elolvastam a könyvet...! Bármennyire szerelmese vagyok a filmnek, a könyv - ha csak hajszálnyival is, de - jobb.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít!
Nem gondolom, hogy lett volna. Kifejezetten az olvasás még nem hozta meg az étvágyamat.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?
Inkább tanácsként, ötletként tekintek az ajánlásokra, de tisztában vagyok vele, hogy akkor is más két ember ízlése, ha mégannyira is hasonló is.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Szerencsém volt eddig a sci-fi műfajjal. Habár nem a kedvencem, eddig bármikor olvastam sci-fi-t, nem bántam meg. Illetve távol áll tőlem az erotikus(-romantikus) műfaj, a Lulú korszakai mégis kiváló regény, amit szívből ajánlhatok bárkinek, aki elég nyitott egy színvonalas, minőségi - erotikus témában íródott - könyv iránt.

És - bár furcsa lehet - most jön a nehezebb része, kit hívjak meg, hogy ő is válaszoljon a kérdésekre. :-)
Kedves @TheEArt , @kormix , @Judit_Sike, @k_annamária és @szmelus! Lenne kedvetek ti is válaszolni a kérdésekre? :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése