2016. augusztus 19., péntek

Egy könyv mindig segít

Minden héten eszembe jut egy remek ötlet, amiről írnék itt, a blogon, de mostanában kevés időm van, és persze okosan nem írom fel ezeket az ötleteket, hogy később írhassak róla. :-)

Az egyik ilyen, amiről írni akartam, hogy mennyire nem vagyok normális, ha könyvekről van szó. Amikor 1998-ban kiderült, hogy meg kell műteni (meningeoma intraventricularis), éppen előtte rendeltem meg a Reader's Digest-től részletre a Varázslatos Föld körüli utazás c. könyvet. Amikor megérkezett a kiadvány a postával, már túl voltam a műtéten, de az operáció következtében lebénult a jobb lábam, és alig láttam valamit, csak homályosan - olvasásra szinte nem voltam képes, írni nagyon viccesen tudtam csak. Ennek ellenére ragaszkodtam hozzá, hogy a szüleim behozzák a könyvet - mondom, hogy nem voltam normális. :-) Amíg a kórházban voltam, végig ez a könyv volt az, aminek a segítségével erőltettem a látást, az olvasást. Ezáltal jött vissza a látásom, még ha problémákkal is: nem látok már olyan tisztán, mint előtte, és a térlátásom jobb oldalon erősen beszűkült. Szóval, ha valaki bosszút akar rajtam állni valamiért, akkor jobbról támadjon, mert ha csendben teszi, nem veszem észre. :-D
A lábam a gyógytornának hála már rendben van - csupán annyi maradt vissza, hogy a bokámban és a lábfejemben a szalagok nem jöttek rendben, így "lóg" a lábfejem. Ennek is van "pozitív" oldala: annyit ember még nem esett az elmúlt 18 évben, mint én, viszont profi módon tudom visszarántani a lábamat, ha szükség van rá, mert gödörbe lépnék. :-)
De a lényeg a könyv. Hogy egy könyv még ilyen nehéz helyzetben is milyen sokat tud segíteni a gyógyuló embernek - adhat lelki segítséget, és akár orvosi-egészségügyit is.

Olvasásra fel! :-)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem, mindegyikünknek vannak olyan könyvélményei, amik bizonyos helyzetekben segítségünkre voltak. A történeted nagyon megható lenne, ha nem pozitívan és humorosan írtál volna róla!:) Ez pedig, már fél gyógyulás, és tanítani kéne azoknak, akik egy náthától is nekiállnak végrendelkezni!:))

    A könyvet megnéztem, biztos csodálatos, és ha lehetőségem lenne szívesen végigböngészném, ajándékként örülnék neki, de magam zsebére nem szerzem be!:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már én sem venném meg ezt a könyvet. Rettentő drága volt, és annyi pénzért egy nyári Alexandra-akcióban "hülyére vásárolhatja magát az ember". :-)Pont így vagyok vele én is: ajándéknak örülnék egy ilyennek, vagy könyvtárban megnézegetném, de máshogyan nem.

      Ez a műtét nagyon sokat adott nekem - megváltoztatta az életemet, és ha újrakezdhetném az életemet, akkor sem hagynám ki belőle ezt a nyolcórás operációt. Többlettel jöttem ki belőle.
      Nem voltam előtte sem egy nyavalygós ember, de azóta pláne nem vagyok az.

      Törlés