2016. augusztus 24., szerda

2016. augusztus 20-i séta Vácott

Augusztus 20-án jött a vágy, hogy sétálni szeretnék, de tudtam, hogy ezen a napon esélytelen vagyok egy nyugalmas, kellemes, zavartalan nap eltöltésére a városban, hiszen ilyenkor nem elég, hogy majdnem mind a kétmillió ember (igen, ez most túlzás volt, szándékosan) kint tolong, de ehhez jön még az a több százezer (igen, ez is szándékos túlzás volt), aki vidékről jön a programokra és a tűzijátékra. Szóval nem akartam a városban lenni, így az jutott eszembe: régen voltam Vácott, és régen töltöttem el kellemes órákat a városban, pedig szeretek ott sétálni, nincsen messze sem.
Amikor megérkeztem, örömmel vettem észre, hogy egy pékség (a vasútállomástól a belvárosba menet) nyitva van, így bevásárolhattam szombatra illetve másnapra, amikor dolgozni megyek a törökbálinti raktárba. Ezután megittam egy cappuccinot egy kellemes kávézóban a pékség közelében. Nagyon jó idő volt, és úgy tűnt, még jobb lesz később. Arra persze nem számítottam, hogy annyira meleg lesz, amennyire.  :-)
Ezután nagyon finom, hangulatos séta következett a város belső részében. Elmentem a Duna-partra is, ahol már álltak a sátrak a kirakodóváráshoz, és a gyerekeknek a felállított körhinták, felfújt várak és társaik. Azt nagyon sajnáltam, hogy a a kirakott, eladandó termékek fele műanyag "vacak" volt. Azt reméltem, hogy kézműves termékekkel lesz tele a vásár, és fogok tudni venni valamilyen apró vásárfiát is magamnak, emlékül a napra. Sajnos nem így történt, de azért jól éreztem magamat.
Ami meglepett: volt néhány póni, akik körbe-körbe mentek, hátukon gyerekekkel. Volt egy póni, aki nem dolgozott, hanem egy fa alatt állt, külön a többiektől. Nagy volt akkor már a meleg, mégsem volt odarakva neki egy vödör víz, hogy ne szomjazzon. Ez nem tudom, miért volt, hiszen az oké, nem raknak ki neki egy bála szénát, de vizet sem? :-(
Ezután tettem egy nagy kört a belső városrészben, nagyon jó volt. :-) Csináltam egy képet is. Láttam, hogy van a városban zsinagóga, nagy öröm volt, bár nem tudom, használják-e, működik-e az épület vallási helyként. De a képet egy másik épületről készítettem. Siketnémák Országos Tanintézete - állt az épület homlokzatán.


Mivel megéheztem, elmentem a Halászkert Étterembe a Duna-partra. Voltam már itt párszor, tudtam, hogy finomak az ételek. Most sárgabarack-krémlevest, ropogós kacsamellet cumberland mártással és burgonyával és gesztenyepürét választottam, így is ünnepelve augusztus 20-át.
A mártásra kerestem a neten receptet nektek:
http://www.mindmegette.hu/cumberland-az-unnepi-martas-48645
Minden nagyon finom volt, szívből ajánlom a helyet, ha ki akartok rúgni a hámból. :-)

Mivel pocak tele lett, nagy nehezen mozogni kezdtem, és folytattam a sétát a városháza környékén. Azért erre mentem, mert itt nem hallottam a kirakodóvásár felől az akkor már élő zenét, ami éppen akkor az Una paloma blaca volt - szigorúan magyarul. Gyerekkoromban vicces volt, most nagyon szenvedtem tőle. :-) Akit érdekel, itt meghallgathatja, találtam a youtube-on linket a dalról:
https://www.youtube.com/watch?v=ILjDoeizfaA

Nagyon tűzött a nap, és majdnem minden pad a tűző napon állt. Ami nem - na, az pedig foglalt volt. Elkezdtem visszasétálni az állomás felé, mert már fáradt is voltam, így ideje volt hazaindulni.

Nagyszerű nap volt - éttermestül, tűző napostul, Una paloma blanca-stul. Élveztem, és nem bántam, hogy Vácig tartott a kimozdulásom 2016. augusztus 20-án.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése