2016. április 3., vasárnap

Szombati könyvtárlátogatás

Pénteken szerettem volna beugrani a 13. kerületi, Dagály utcai FSZEK könyvtárba, de a fáradtság erősebb volt, mint én. Nem is baj. Szombaton két könyvet vittem vissza, egy van Gulik-könyvet, a Költők és gyilkosok-at, és egy skandináv krimit, az Emlékszem rád-ot.
A VII. századi Kínában játszódó krimi kifejezetten tetszett, most találkoztam először a szerzővel. Di bíró története - azt kell mondanom - engem erősen emlékeztetett Agatha Christie regényeire. Finom mozgások, nem túl vérszomjas gyilkosságok és a vidéki város és társadalom bemutatása ragadott meg van Gulik könyvében. A különbség csupán a kor és a helyszín voltak. A csavar ugyanúgy megtalálható volt itt is, és persze teljesen eltévedtem a gyanúmmal. Remek könyv volt, laza kikapcsolódást adhat és ad egy nehezebb, megterhelőbb olvasás után.
Az Emlékszem rád-ot is több molyos kihívás kapcsán vettem a kezembe. Ahogyan Karin Alvtegen Árnyak című könyve esetében, itt is arra jutottam, hogy nem az a klasszikus skandináv krimi, amit bele tudnék illeszteni a sorozatba.
Nos, de a lényeg, hogy visszavettem őket a könyvtárba, esélyt adva a többi olvasónak, hogy megismerkedjenek velük.
A szépirodalom között kóboroltam, amikor szembe jött velem Raj Kamal Jha könyve, a Kalkuttai éjszakák. Meglepetésemre az Ulpius-ház adta ki még 15 éve. Mivel a sorozat többi része fel volt tüntetve a könyv utolsó lapjain, szemezgettem belőlük. Kíváncsi vagyok, milyen élményt kapok tőlük.
Ismail Kadare: Kettétört ápriis
Michael Cunningham: Otthon a világ végén
Deborah Moggach: Tulipánláz
Zoe Jenny: Virágporszoba
Az emeleten kóborolva jött velem szembe egy visszahozott könyv, A spanyol irodalom rövid története, és mivel eszembe jutott erről, hogy jelentkeztem egy spanyol kihívásra, hát azonnal bújni is kezdtem, ötletek után kutatva az olvasáshoz. Sok érdekesnek tűnő könyvet találtam, egyelőre Juan Goytisolo: Személyleírás c. regényét választottam ki, és hoztam haza, mellé pedig "lazításképpen" Demszky Gábor könyvét, az Elveszett szabadságot cipeltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése