2022. június 10., péntek

Dér Adrienn: Egy jeti lakik a pincénkben

2021-ben egy - számomra - szokatlan stílusú kötet látott napvilágot a Cerkabella Kiadónál. Dér Adrienn könyvének a címe fogott meg először, majd pedig a meglepő történet keltette fel az érdeklődésemet. Nagyon köszönöm a kiadónak, hogy lehetőséget biztosított a számomra, megismerni a könyvet. Nos, éppen ezért tartott olyan sokáig, hogy megírjam ezt az értékelést. Februárban olvastam el a kötetet, és rendkívül frusztrált, amiért zsigeri ellenszenvet éreztem szegény történet iránt. Nem tudtam, mit is írjak, mert nyilván őszinte akartam lenni, de nem bántó - viszont tényleg nagyon nem jött be ez a sztori.

Maga a kiadvány egy rendkívül színvonalasan megalkotott könyv, látszik rajta, hogy törődéssel és odafigyeléssel készítette nemcsak a kiadó, hanem a nyomda is. A borítón lévő fura fél-jetifej is cukinak tűnt. Maros Krisztina igazán egyedi látásmódú illusztrációt alkotot meg a történethez, számomra talán még túl egyedit is. A történet alapvonala izgalmas, hiszen kinek ne lenne izgalmas, ha egy jetit talál a pincében, aki lopkodja a tejet, és akit vissza kellene juttatni a szigetre, ahol különben él, de a kalózok elrabolták. Nos, az alapkonceőció tehát kiválónak mondható. Csakhogy az egész szöveg túlságosan erőltetett, kényszerhumorizáló, fárasztó és éppen ezek miatt nehezen haladtam vele, mert folyton le kellett tennem, hiszen szinte fájt olvasni. Az apa agyzsibbasztóan próbált humoros lenni, a mellékszereplők sem lettek szimpatikusak. Mindehhez azt azért hozzáteszem, hogy elképzelhető, hogy egy - mondjuk - tizéves gyereknek tetszik a könyv; én több mint negyven éves fejjel sajnos nem találtam benne semmi szórakoztatót. Ennek ellenére cseppet sem bánom, hogy elolvastam, azt sem, hogy újraolvastam az értékelés megírása előtt (igen, még ezt is megtettem, mert úgy éreztem, hogy újraolvasva talán felfedezetk benne valami mélyebb értelmet, egy másik réteget, amit először nem vettem észre), mert a magyar gyermekirodalom egy különleges kis regényével ismerkedhettem meg, és talán direktben nem fogom keresni a szerző könyveit, de ha az utamba kerül könyvtárban vagy máshol, el fogom olvasni más könyveit is.

Ajánlom ezt a könyvet akkor, ha éppen visz a csí, nagy benned a nyugalom, különben idegállapotba jössz olvasáskor. :-) Vagy éppen tetszeni fog, ki tudja. :-) A megosztó könyvek a legjobbak, mert azokról lehet igazán eszmét cserélni; szóval ismerkedjetek meg ezzel a kötettel, és írjátok meg, belőletek mit váltott ki.

A könyvet a kiadó honlapján megvásárolhatjátok, az alábbi linkre kattintva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése