2022. április 1., péntek

Birthday BookTag

A moly.hu oldalon @Pabanna volt olyan kedves, hogy kihívott ennek a BookTag-nek a kitöltésére. Sajnos az elfoglaltságaim illetve betegség miatt eddig nem volt időm kitölteni, de most pótolom az elmaradásomat.

Birthday Book Tag avagy öregszik az ember… by @davidkun99

 

1. Torta: Egy könyv, ami megédesítette a napodat mikor olvastad
Ide szerintem egyfelől egy sorozatot fogok említeni, mivel M. C. Beaton Agatha Raisin-sorozata számomra abszolút ez a kategória: bármikor a kezembe veszem, elmúlik a rossz hangulat, jó lesz a kedvem. Ez a sorozat eddig mindig kihúzott a kisebb-nagyobb olvasási válságokból is, amibe a napi dolgok rántanak bele időről időre. Lezembe veszek egy kötetet, és csak olvasom és olvasom, aztán azon veszem észre magam, hogy már be is fejeztem, és sokkal jobban érzem magam. Receptre kellene felírni a szerző könyveit. :-)
A másik pedig egy szóló kötet, Carolyn Brown Eperszív Étkezde című regénye, ami a Könyvmolyképző Kiadónál jelent meg 2021-ben.

2. Gyertyák: Egy könyv, aminek a megjelenési éve egyezik a születési éveddel
Ide is két könyvet szeretnék hozni, az első egy magyar szerző, Nemes Nagy Ágnes Bors néni könyve című kötete, amit kisgyerekkorom óta imádok és szeretek és a televízióban mindig megnéztem, amikor még régen adták. A könyvből saját példányom néhány éve lett, nagy becsben tartom.
A másik egy albán szerző regénye. Ismail Kadare Kettétört április című regényének eredeti megjelenési éve 1978, én a magyar fordítást 2016-ban olvastam, könyvtári kölcsönzés volt. Azóta is szeretném beszerezni.

3. Ajándék: A kedvenc könyved/könyveid
Ide hozhatnám az első két ponthoz eddig felsoroltakat is, de említhetem Halldór Kiljan Laxnesstől a Kereszténység a Gleccser aljában című regényt is - igen, tudom, állandóan ezt hozom, ha kedvencről van szó, de ez a könyv tényleg zseniális.
Szabó Magdától sokáig tartottam. Tizenévesen olvastam az Álarcosbált, a Születésnapot, jópár éve a Sziget-kék-et és a Tündér Lalát... A felnőtt könyveihez erőt kellett gyűjtenem, azonban nem csalódtam. Minden egyes regénye megvisel, mégis időről időre olvasni kell.

4. Vendégvárás: Könyvek, amiket mostanában tervezel olvasni
Néhány könyv a hosszú listámról: :-)
Hervé Le Tellier: Anomália
Simon Winchester: A professzor és az őrült
Stephen Fry: Mítosz
J. R. dos Santos: Az auschwitzi mágus
Mörk Leonóra: Törött tulipánok
Vera Brosgol: Ánya kísértete

5. Dekoráció: Könyvek, amiket a borító alapján választottál
Inkább úgy fogalmaznék, hogy a borító miatt, de nem csak a borító miatt, mivel ha nem tetszett volna a fülszöveg, nem vettem volna meg őket.
Eleanor Catton: A fényességek
Carolyn Brown: A Magnólia Fogadó
Charlotte Wood: Hétvége
Nina George: Kis francia bisztró
Kathryn Taylor: Vadvirágos nyarak

6. Zene: Avagy egy könyv, amiben fontos szerepet játszik a zene, vagy egy hangszer
Biztos vagyok benne, hogy tudnék ilyet mondani, de ebben a pillanatban, ha megveszek, akkor sem jut eszembe egy sem. :-)

7. Pezsgő: Egy könyv, ami egy másik világba visz el
Minden könyv egy másik világba repíti el az olvasót. Akár a jövőbe, akár a múltba utazunk, akár a jelenben maradunk, minden könyv egy új, felfedezésre váró világot nyit meg a lapjain.

8. Családdal vagy barátokkal szoktad ünnepelni a szülinapodat? Esetleg mindkettő?
Néha barátokkal, de általában egyedül; a családdal már évek óta nem tartom a kapcsolatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése