2016. december 31., szombat

2016 novemberi és decemberi olvasások és mindenféle más


November közepén mentem vissza dolgozni; nem mondom, hogy könnyen rázkódtam vissza, bárhogy is, csak megszokja az ember, hogy nem kell minden nap korán kelni, és azt tesz, amit szeretne. :-) Ezt leszámítva hiányzott már a munka, s örültem is, hogy visszatértem. Az év tizenegyedik hónapjában még elég sok hangoskönyvet olvastam, de már visszatértem a papírforma könyvekhez is. Ezen kívül pedig megfogadtam, hogy nem fogok hanyagolni a hangoskönyveket, továbbra is fogom hallgatni a számomra érdekes történeteket.
Ebben a hónapban a következőket hallgattam:
És ezek voltak azok, amiket elolvastam. Igyekeztem nagyobb betűmérettel, olvashatóbb betűtípussal szedett, szélesebb sortávolságú könyveket választani:
A bűnöst azért is szerettem volna már régóta elolvasni, mert egy kedves barátom adta nekem karácsonyra, ráadásul annyira aranyos volt: interneten rendelte, így nem tudott belenézni, és amikor megkapta, szíve szerint valami mást adott volna, mert nem hitte, hogy ez a könyv ilyen. Én is megdöbbentem, hogy ez csak ennyi, de örültem, hogy végül nem vett mást, hiszen ezt választotta először, és ezzel a történettel ez a könyv még értékesebb. :-)

Kb. két héttel a visszatérésem után a főigazgató asszony titkárnője hívott telefonon az irodámban, hogy menjek be. Uhh, gondoltam, még alig dolgozok, nem is olvastam be még senkinek (még a csudakedvesszimpatikusmegértőempatikus kolléganőmnek sem), mit csinálhattam, amiért be kell mennem. :-D Elég hossz a folyosó, amin mennem kell, sok időm volt agyalni, de arra jutottam, hogy még nem csináltam semmit sem. :-)) Szóval nem tudtam, miért hívnak. Aztán kiderült, hogy lesz egy minőségbiztosítással-teljesítményértékeléssel kapcsolatos rendezvény a BME-OMIKK-ban, és arra kell elmennem a főigazgató asszonnyal. Habár nem igazán van a minőségbiztosításban és bennem közös pont, de ha menni kell, hát menni kell. Szeretnénk elnyerni a Minősített Könyvtár címet, és most ezen dolgozik a könyvtárunk. Nos, ezt a történetet csak azért meséltem el, hogy tudjam kötni az egyik, ez előtt az esemény előtt olvasott könyvhöz. A rendezvény után ugyanis a BME-OMIKK-ban a főigazgató úr egy könyvtári séta keretében bemutatta a könyvtárat az érdeklődőknek, akiknek még volt ideje, és ott maradtak.
A séta során ugyanis kiderült, hogy az épületet az az építész tervezte és valósította meg, aki a Központi Vásárcsarnokot is! (Nagy Gergely: Budapesti vásárcsarnokok a századfordulótól napjainkig) Pecz Samu! Nagyon érdekes volt, és izgalmas! A nagyolvasót például az építők nem voltak hajlandóak így, alátámasztás nélkül megépíteni, mert esküdtek rá, hogy össze fog omlani. Petz azonban biztos volt a dolgában, és az építők csak akkor voltak hajlandóak a munkára, amikor Petz Samu aláírta, hogy az építőket nem terheli felelősség. És lám, még mindig áll az épület úgy, ahogyan kell. :-) Volt már érdekes keletkezésű tűz is a könyvtár épületében, és sok-sok filmforgatás színhelye is volt az épület.
Azt kell tehát mondanom, hogy nem bántam meg, amiért el kellett mennem. :-)

Decemberben is több könyvet tudtam olvasni, hallgatni:
Hangoskönyvek:
Könyvek papírformában:
A Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe legjobb elbeszélései című kötetet abba kellett hagynom, sajnos most annyira nem voltam vele kompatibilis, hogy olyan nincs is. Volt, aki azt írta, ő nagyon szereti Poe-t és elbeszéléseit, másnak ez a könyv szintén nem jött be - úgy látszik kifogtam egy "megosztó" könyvet. Nem tudom, fogok-e még próbálkozni Poe-val, mivel A Morgue utcai gyilkosság-ot szerettem, amikor olvastam. Talán csak az író elbeszélései jelentik a gondot.

Öt könyv van december végén, amit elkezdtem, de 31-éig még nem fejeztem be:
Ludmann Mihály: Művészek a háborúban című könyvének nagyjából a harmadánál tartok. J. R. dos Santos: Az isteni formula című regényével még nem haladtam sokat, de eddig tetszik. Khaled Hosseini: Papírsárkányok... Ahh ebbe a könyvbe bele fog szakadni a szívem. Már majdnem a felénél járok, de a lelkem többször átesett már életmentő műtéten, hogy kibírjam Hosseini-t.
A harmadik Ottlik Hajnali háztetők-je, amit hangoskönyvben "olvasok", 31-én kezdtem el, de néhány könyvet szerettem volna befejezni, így a befejezés ennek a könyvnek az esetében átcsúszik elsejére. Illetve A fagyöngyös gyilkosság című elbeszélésgyűjtemény az, amit biztosan csak a 2017-es esztendő első napján fogok befejezni, de hát nem olyan nagy baj, ha az ember átolvassa magát a következő évbe. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése