2016. július 10., vasárnap

Ha 2016-os vándorgyűlés, akkor Veszprém!


Idén Veszprémben gyűltek össze az ország könyvtárosai, hogy a találkozó keretében vitassák meg a vándorgyűlés 2016-os témájába vágó problémákat, találkozzanak egymással, kapcsolatokat építsenek.
Néhány héttel a rendezvény előtt karcoltam a veszprémi molyok zónájában, és legnagyobb örömömre, három molytárs is jelezte, hogy benne lennének a felvetett találkozóban: @ddani, @schreibm és@moni79. Nagyon örültem, hogy megismerhetem őket.

2016. július 7-én, csütörtökön indultunk el két kollégámmal, a 9.30-as vonattal utaztunk, a Déli-pályaudvarról. Kellemes utazás volt, és gyorsan leértünk. Busszal elmentünk a Hotel Magiszterbe, ahol a szállásunk volt; regisztráltunk, lepakoltunk, kicsit felfrissítettük magunkat, majd a kolléganőmmel elsétáltunk a Hangvillába. Annyit még el kell mondanom a regisztrációval kapcsolatban, hogy bár voltak előzetes információim a meglepetéseket illetően, eszembe sem jutott, hogy ilyen gazdag ajándékkal kedveskednek nekünk a veszprémi kollégák. Csak ámultunk, miket rajt a textiltáska. Külön hálás vagyok, amiért az én ajándékborom egy cserszegi fűszeres lett, mert nagyon szeretem ezt a bort. Azonnal fülig-vigyor lettem, amikor megláttam. :-)
A Hangvillát könnyen megtaláltuk, elfogyasztottuk finom ebédünket, és ittunk kávét is kolléganőmmel, akiről tudni kell, hogy velem együtt nagy kávéivó. :-) Gondolkodtunk is, hogy vajon a két kávéjeggyel hogyan húzzuk ki szombat reggelig - de aztán megoldódott a probléma, majd ezt is elmesélem, hogyan. :-)
Ezután részt vettünk a nyitó plenáris ülésen, meglestük, hogy lesz pénteken a Társadalomtudományi Szekció ülése - két kollégánk is tartott előadást, meg akartuk hallgatni őket.
Sétáltunk a Kossuth utcában, ettünk csavarós fagyit, és elváltunk, én mentem a postára képeslapért, kolléganőm pedig visszament a hotelbe kicsit lepihenni vacsora előtt. Persze, nem lettem volna moly, ha nem szúrja ki a szemem, amíg vártam a sorom a fizetésre, hogy milyen olcsó könyveket lehet kapni a postán. Kb. 45 másodperc alatt négyet is összeszedtem. Csak ennyi időm volt, mert aztán hívott a "rendszer". :-) Visszamentem, megvacsoráztam, és kis séta után beültem az Incognito Cafe-ba. Kellemes órát töltöttem a kávézóban, ittam egy cappuccinot és egy pohár vörösbort. Azután találkoztam a kolléganőmmel, aki jött vacsorázni, és összefutottunk Krisztinával és a férjével is - Krisztina az egyik kollégám, aki pénteken előadást tartott az összegyűlt könyvtárosoknak.
Nyolc órakor kezdődött a Mendelsohn Kamarazenekar koncertje - csodás élmény volt.
Kicsit néztük ezután a meccset az Óváros téren, de az első félidő vége felé visszamentünk a hotelbe. Akkor láttam, hogy Márti keresett, de már sajnos nem tudtunk aznap beszélni, elég késő volt. Reméltem, hogy pénteken sikerül találkozunk.



Pénteken a Hangvillában eltöltött reggeli után átsétáltunk a Pannon Egyetemre, és majdnem végig ott is maradtunk a Társadalomtudományi Szekció előadásain. Visszasétáltunk a Hangvillába, kávéztunk, és beültünk a Csongrád Megyei Könyvtárosok Egyesületei előadásaira. Örültem, hogy Somorjai Noémi is előadott itt. Noémi a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének könyvtárosa, az ELTE-BTK egyetemi kiegészítő szakán csoporttársam volt.
A záró plenáris ülést követően vacsoráztunk, kávéztunk, és mindenkinek "szabadprogramja" volt estére. :-)
Ekkor este találkoztam Mártival, elkísért minket a vacsora színhelyére, beszélgettünk közben, majd visszajött később és elmentünk az Incognitoba, hogy találkozzunk Danival. Sajnos Márti még "szolgálatban" volt, mint a többnapos rendezvény egyik fő szervezője, így viza kellett mennie a Hangvillába; kettesben beszélgettünk Danival, amíg meg nem érkezett Móni. Csodás este volt, annyira örültem, hogy megismertem őket!
S habár vacsora után voltam, mégis kicsit fejembe szállt az a két pohár fehér bor. :-) Igaz, nem nagyon, amint odaértem a találkozóra (együtt mentünk vissza a hotelbe a kollégákkal kb. 23.30-kor), már tiszta volt a fejem, csak a kedvem volt jó. :-)

Reggel ismét Hangvillában volt, és ezután (és a szokásos kávé után), taxival kimentünk a vasútállomásra a kolléganőmmel. a 9 órakor induló vonattal utaztunk vissza Budapestre.
Ami a korábban említett kávét illeti: Rita és én "függők" vagyunk. :-D Rám nem igazán hat a koffein, inkább csak az íze miatt szeretem, de rendszeresen iszom, naponta többször. És az volt a vicces ebben a két és majdnem fél napban, hogy mindig volt valaki, aki nekünk adta a kávéjegyét, mintha a homlokunkra lett volna írva, hogy "kávéfüggők". :-)))

Összefoglalva: fantasztikus két napot töltöttünk Veszprémben. Csodásak voltak a szervező kollégák, csodás molyokkal ismerkedtem meg; kiválóak voltak az előadások, és nagyon örültem, hogy ismét láthattam Baráthné dr. Hajdu Ágnest, aki a főiskolán és az egyetemen is tanított, és szerintem mindkét csoportban én voltam az egyetlen, aki szerette őt. :-) Annyira nagy tudású, kedves, emberi... Most is mosolyra húzódott a szám, amikor a beszédét hallgattam. :-)
Másik nagy örömöm az volt, amikor a záró ülésen elmondták, hogy jövőre a vándorgyűlés helyszíne Miskolc lesz! A szívemnek egyik legkedvesebb város. Kicsordult a könnyem a boldogságtól. Remélem, 2017-ben is részt tudok venni a rendezvényen, és igyekszem majd a nyaralásomat a vándorgyűlés idejére időzítve ott tölteni, a városban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése