2016. július 1., péntek

Könyvtárlátogatás a Dagály utcában 2016. július 1-én


Ma hirtelen szabadnapom lett, és kihasználtam egy kis könyvtárazásra – hova is menne egy könyvtáros-moly a szabadnapján, mint könyvtárba –, és találtam is pár könyvet, ami kikölcsönöztem. A júliusi molyklub témája a kortárs magyar irodalom, így kihoztam két könyvet a témában: Ferdinandy György: Kagylócska illetve Jankovics Éva: Stroke. Az a helyzet, hogy van itthon bőven kortárs író könyve, de a munkahelyemen, a Könyvtári esték sorozat keretében volt egy beszélgetés, aminek a vendége Ferdinandy György volt. Szimpatikus volt számomra az író, kellemes volt a beszélgetés, így érdekel, vajon hogyan ír.
A Stroke azonnal megfogta a tekintetemet, több okból is. Amikor még élt az anyai nagymamám, jópár évvel a halála előtt stroke-ja volt. Éjszaka kapta, nem tudott mozogni, beszélni, semmit. Mivel nem tartottuk egymással napi szinten a kapcsolatot, habár hetente többször beszéltünk, akkor éppen úgy esett, hogy nem hívtuk. Másfél napig feküdt az ágyban magatehetetlenül... amit sejthető, mi mindent jelent, hogy nem tudott felállni, kimenni... plusz a tehetetlenség érzése, a gondolat, hogy meghalhat, mire megtalálják... Szerencsére társbérletben lakott egy nagy, polgári lakásban, a lakás másik felében lakó néni kopogott be mamához, mert sokáig nem látta. Amikor pedig mamám nem reagált, hívta a keresztanyumat, anyum testvérét, hogy gond lehet. Így találták meg a nagymamámat. Szerencsére hamar rendbe jött - a korához és a lelki megpróbáltatásokhoz képest. Akkor hosszú ideig mindig volt nála valaki, én is többször töltöttem nála az éjszakát és a nappalokat. Megpróbáltuk a családon belül beosztani, mikor ki van mellette, vele.
A másik oka a könyv polcról való levételének Kulka János volt. Nagyon szeretem a színész-énekest, és lehet nevetni, de a szívem közepében őrzöm. Soha nem találkoztam még vele, de büszke vagyok rá és Igaz embernek tartom. Nos, ő is eszembe jutott, hiszen tavasszal neki is stroke-ja volt.

Mivel jövő héten lesz a veszprémi könyvtáros vándorgyűlés, kiválasztottam egy Veszprém útikönyvet is, Méhes László: Veszprém és a Bakony. Sok időm ugyan nem lesz, és szeretném, ha találkozhatnék néhány veszprémi mollyal is, de azért érdekel, milyen látnivalók vannak a városban.

Vonnegut könyve, az Áldja meg az Isten Mr. Rosewater-t már régóta szeretném megszerezni, s mivel eddig nem sikerült, hát átmeneti megoldásként kikölcsönöztem ezt is. Ahh, csak tudnám, mikor lesz időm, hogy mindezt elolvassam, hiszen még ezeken kívül is számos (na jó: rengeteg) könyvtári könyv van itthon, ami elolvasásra vár. De én, az örök könyv-optimista, reménykedek, hogy egyszer csak sikerül. :-)

Voltak ma használtkönyv-beszerzéseim is:
Merle: Két nap az élet
Dumas: A szavojai herceg
Fraser: VIII. Henrik hat felesége
Fitzgerald: Az éj szelíd trónján
Haley: Gyökerek
Fontane: Effi Briest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése