2023. április 25., kedd

Fiala Borcsa: A bodrogközi rém

Fiala Borcsa az egyik kedvenc, gyermek- és ifjúsági könyveket író magyar szerzőm. 2022-ben jelent meg A bodrogközi rém című kötetet a Kolibri Kiadónál. Mivel korábban már megismertem a Balatoni nyomozás-t és a Kalandok az erdő mélyén-t, és polcomon várt rám a Bűntény a Dunán, egyértelmű volt, hogy megveszem és elolvasom ezt a regényt is.


A történet helyszíne Sárospatak és Mád, de a környező természeti látnivalókat is megismerjük, mint például a megyer-hegyi tengerszem, ahová ellátogat Dani és nagyapja, aki nyaranta a túlélés fortélyait tanítja unokája számára. Fiala Borcsa stílusát és szövegének gördülékenységét ismerve biztos voltam benne, hogy nem fog napokig tartani az olvasás, de azon magam is meglepődtem, hogy a délelőtt elkezdett könyvet délután be is fejeztem. A történet nagyon tetszett, jó volt a Bodrogközben kalandozni, ahol még nem jártam személyesen. de nem vagyok maradéktalanul elégedett. A nyomozás szálától sokkal többet vártam, az nagyon gyenge volt, és voltak benne számomra abszolút irreális dolgok is. Elnézést az esetleges spoilerekért, de nehéz máshogyan írni erről. H és amennyiben ugyanis a megtalálok egy ellopott tárgyat valahol, akkor alapvetően nem viszem el onnan, és nem is hagyom, hogy valaki elvigye, hanem a helyszínre hívom a rendőrséget. Lehet, hogy egy kisgyereknek ez nem tűnik logikusnak, de egy katonaviselt nagyapának eszébe kellett volna jutni, és nem pedig hagyni, hogy a nosztalgikus emlékek elkábítsák. A comtesse szálát feleslegesnek éreztem, mintha csak oldalszámnövelési céllal írta volna bele a szerző, igazi szerepe nem volt a történetben. Ernő levele szerint azért mentek Daniék a Bodrogközbe, hogy segítsenek kinyomozni az újra felbukkanó rém miben- vagyis kibenlétét. Ennek ellenére alig volt valamennyi nyomozás a kötetben. A végével sem vagyok maradéktalanul kibékülve: Juci karaktere szimpatikus volt, ahogyan a kávézója is, de erősen túlzónak éreztem a végkifejletet, amikor rádöbbennek, ki is a rém a történetben. Ennyire nem kellett volna amerikaira venni az utolsó pár fejezetet; sajnos bennem egy rossz, Zs-kategóriás amerikai film kockái peregtek le, amikor befejeztem a regényt.

Mégis, ezek ellenére azt mondom, hogy érdemes volt elolvasni a könyvet, szerettem Dani, a nagypapát és Jucit, imádtam a környezetet, ahol a regény játszódik, és a számomra negatívumok ellenére is tudtam élvezni a kötetet, ifjúságiregény-polcom becsben tartott darabja lesz a többi Fiala Borcsa-könyvvel együtt. nagyon kíváncsi vagyok a Bűntény a Dunán-ra is, szerintem nyáron biztosan elolvasom, kell e jobb időszak egy ilyen történet megismerésére?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése