2017. március 9., csütörtök

Gyerekkori szlogenek

Tartalomban a forma – Amfora. Emlékszünk még erre a szlogenre? Gyerekkoromban egyik kedvencem volt néhány másikkal együtt. Vagy ez: Fabulon a bőre őre, ezt használja nyakra-főre! A Chemotox pedig tudja, hogy Mi tudjuk, mitől döglik a légy. Amibe pedig mindig belebotolhatsz, a Takarékszövetkezet, hiszen Útbaesik jövet-menet – a Takarékszövetkezet. Eszembe jutottak ezek a szlogenek a múltból, és az is, mennyire szerettem a Pécsi Kesztyű reklámokat is a tévében. Pécsi Kesztyű, Pécsi Kesztyű, Pécsi Kesztyű… skandáltam kisgyerekként, alig lehetett leállítani.

És ha már Pécsi Kesztyű, találtam egy humoros, kis történetet a GANT Pécsi Kesztyű Kft. honlapján, amit a Molyon már megosztottam:

„Kesztyű, mint ajándék

A minőségi kesztyű, mindig nagyszerű ajándék. Persze nagy körültekintéssel kell eljárni, hogy megfelelő darabot válasszunk. Mi garantáljuk Önnek, ha kesztyűnket ajándéknak szánja nem kerül ilyen kellemetlen, bár másokat remekül szórakoztató helyzetbe:

Egy fiatalember ajándékot szeretett volna vásárolni a kedvese születésnapjára, és mivel még csak rövid ideje jártak együtt, hosszas fontolgatás után úgy döntött, hogy egy pár kesztyű lenne a legmegfelelőbb: romantikus, de nem túl személyes.

Kedvese húga elkísérte őt az áruházba, és megvettek a kesztyűt. A húg bugyit vett magának. Csomagolás közben azonban az eladó összekeverte a ruhadarabokat és a húgé lett a kesztyű, a kedvesé pedig a bugyi. A fiatalember ellenőrzés nélkül lezárta a csomagot és elküldte a következő kísérőlevéllel együtt:
„Azért választottam ezt, mert úgy vettem észre, hogy nem szoktál ilyet viselni, mikor esténként találkozunk. Ha a húgod nem lett volna velem, a hosszú gombosat választottam volna, de ő is rövidet visel, amit könnyebb levenni. Ez az árnyalat nagyon kényes, de az eladóhölgy megmutatta a sajátját, amit az elmúlt három hétben viselt, és alig volt még koszos. Felpróbáltattam vele a tiédet és igazán jól nézett ki benne. Bárcsak ott lehetnék veled, hogy én adjam rád elsőnek, mert nem kétséges, hogy más kezek is érinteni fogjak mielőtt még találkozhatnánk. Amikor leveszed, ne felejts el kicsit belefújni, mielőtt elteszed, mert a hordástól természetszerűleg kicsit nedves lesz. Gondolj csak arra, hányszor fogom megcsókolni az elkövetkezendő évben.

Remélem pénteken is rajtad lesz. Szeretettel.

U.I.: A legutolsó divat szerint vissza kell hajtani, hogy kilátsszon egy kis szőr. "

A Corvina Kiadónál jelent meg 2007-ben a 10x10 év az utcán: a magyar plakátművészet története, 1890-1990 című könyv; a szöveg Bakos Katalin munkája. 2013-ban pedig egy másik kiadvány a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége kiadásában Plakátok címmel, Baráth Ferenc tollából. nagyon kíváncsi vagyok ezekre, már ki is kölcsönöztem a könyvtárból, hamarosan el is kezdem olvasni-böngészni a köteteket.

Amikor pedig ennek a bejegyzésnek a nyer változatát megírtam, a Molyon írt egy karcot egy molytárs, hogy egy régi szlogenhez tartozó cég nevét keresi; a szlogen a kilencvenes években élt. Sajnos eddig még nem talált rá a megfejtésre, kívánok neki itt is sok szerencsét a vadászathoz.




http://revizoronline.com/hu/cikk/874/bakos-katalin-10x10-ev-az-utcan-a-magyar-plakatmuveszet-tortenete-1890-1990/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése