2017. március 6., hétfő

Gyerekkönyvek és az elmúlás



Az elmúlás feldolgozása sem felnőttnek, sem gyermeknek nem könnyű feladat, hiszen nehéz elfogadnunk, hogy akit szerettünk, nincsen többé. Ennek megértésében segíthet a gyerekeknek két mesekönyv: Kiss Ottó: Ati és a holdvilág és Benji Davies: Nagypapa szigete című könyve. Bevallom, nem szándékkal kerestem ezt a témát, a téma talált meg engem. Amikor kezembe vettem a könyveket, azt a gyönyörű illusztrációk miatt tettem. Ha tehetném, csupa ilyen meseszép könyvvel tölteném meg a gyerekkönyves polcomat otthon.
A mesék olvasásakor jöttem rá, milyen nagy segítség lehet ez a két könyv a gyászmunkában a kicsiknek. A történetek kedvesek és szépek. Az egyik egy szigeten, a másik a Holdon (is) játszódik, és nagy szerepet kap bennük a varázslat. Remélem, minél több emberhez eljutnak ezek a könyvek, és még ha éppen nem is azért, mert segítséget adhat, de azért, mert szeretnivalóak a történetek és az azokban szereplő idős emberek és kisfiúk.

 Amikor a Nagypapa szigete című mesében azt mondta unokájának az idős ember, hogy szeretne ott maradni a szigeten… Akkor jöttem rá, hogy miről is szól valójában ez a mese. Arról, amire sokan nem képesek, az elengedésről és a szép búcsúról. Akkor szeretünk valakit igazán, ha erre képesek vagyunk.
Gyönyörű volt ez a történet, sokszor fog még eszembe jutni, ahogyan Ati története is az Ati és a holdvilág című könyvben. Itt Ármin bácsi a holdra megy el végül, hogy segítsen Hannának esténként meggyújtani a holdlámpákat, amikre azért van szükség, hogy a szerelmesek este is tudjanak sétálni a parkban - és tudjanak csókolózni, ahogy Ati egészítette ki a bácsi szavait.



1 megjegyzés:

  1. Ezeknek a könyveknek máris utánanézek, és ajánlom a menyemnek, hogy kis unokámnak mesélje el!:(( Persze, előbb én is elolvasom!

    VálaszTörlés