2016. május 29., vasárnap

Molyklub-os olvasókör és könyvtárlátogatás.

2016. május 25-én, szerdán délután látogattam el életem első molyos olvasókörébe. Sajnos az áprilisit - habár készültem rá - ki kellett hagynom. Nos, az egész úgy indult, hogy elnéztem az órát, és fél hat helyett már fél ötre ott voltam, és persze nem értettem, miért én vagyok az egyetlen. :-)) Azután kiderült az oka "magányomnak", és türelmes várakozásba kezdtem.
Mivel nem igazán ismertem a résztvevőket, csak @Bla és @bagie mollyal találkoztam egyszer, azért azt a taktikát választottam, hogy őket fogom keresni, ha pedig nem látom őket, akkor a könyvtár előtti legnagyobb emberkupachoz fogok odamenni. Szerencsére, ahogy kiléptem a könyvtárból, megláttam @Bla-t, így nem fenyegetett a veszély, hogy vadidegeneket kérdezgessek, hogy molyok-e. Ami persze nem baj - egészen addig, amíg pozitív választ kapok. :-)
Az a helyzet, hogy idegenek között nehezen tudom elengedni magam - sokszor még olyan között is, akiket ismerek -, így kicsit aggódtam, milyen lesz a délután. Felmentünk egy kisebb, kellemes hangulat "terembe", ahol az elhelyezkedés után szerencsére volt, aki elindítsa a beszélgetést (@Bla és @B_Niki), és ha lanyhulna, csiholja egy kicsit a lángot. Ennek kifejezetten örültem, és bevallom azt is: irigyeltem őket hihetetlen tudások és felkészültségük miatt. Az járt sokszor a fejemben: hogy lehet így felkészülni; hogyan lehet egyáltalán ennyit olvasni? Én munka mellett nem tudok ennyi időt szánni rá - de tény, hogy sajnos lassan olvasok a látótérszűkületem miatt, amely elég nagyfokú jobb oldalon, és a látásom is tompább, mint 20 éves korom előtt.
De amikor jött a bemutatkozás, ahh, ha ezt tudom, előtte egy hétig csak erre készülök. :-) Sajnos nem megy nekem ez, a mások előtt beszélni - akár magamról, akár másról. Már az általános és középiskolában is gyűlöltem felelni, azóta sem múlt ez el, pont ezért volt pokol, amikor februárban 50 ember előtt kellett esélyegyenlőségi előadás tartanom a munkahelyemen. Főleg, hogy előtte másfél héttel a derekamba is becsípődött egy ideg, és alig bírtam állni 20 percen át. :-)
Kolléganőm mondta az előadás után, hogy volt egy pillanat, amikor azt hitte, össze fogok esni. :-D
Na, de visszatérve az olvasóköri találkozóhoz:
Ha magamról kell beszélni: nem jut eszembe semmi "értelmes". :-D Mit mondjak magamról? Hogy kétszer voltam az Élet Menetén Auschwitz-Birkenauban? Hogy kétszer voltam a melegfelvonuláson, és hogy a "vak komondor" esete után benne voltam a tüntetés szervezésében, és hogy néhány ismerősömmel egyesület szervezésébe is kezdtünk? Hogy egy évig újságírást tanultam Havas Henrik iskolájában, a Budapest Média Intézetben, és én voltam az egész iskolában az egyetlen, aki kedvelte-szerette HH-t? Mint ahogyan a bajai Eötvös József Főiskolán is szerintem én voltam az egyetlen, aki kedvelte-szerette Baráthné dr. Hajdú Ágnest? Amikor néhány évig - érettségi után - szociális területen szerettem volna képezni magam, remek tervet dolgoztam ki magamban a hajléktalanság - ha nem is felszámolására, mert az lehetetlen, de csökkentésére. Vagy hogy mennyire szégyellem magam, amiért nem tudok már hetente egy kétszázast adni annak a férfinek, aki minden nap a Fedél nélkül-t árulja a Gyöngyösi utcai metrónál?
Szóval nehéz ügy, és ilyen esetekben nagyon esetlen vagyok.
Jó volt hallani, hogy ki mit olvasott az orosz irodalom területéről. A Pénzt Marijának ajánlása annyira megfogott, hogy ki is hoztam két nappal később a FSZEK Dagály utcai tagkönyvtárából. de remek volt @B_Niki ajánlása is a Pelevin-könyvről, és bár abszolút nem hasonló, mégis kicsit talán az, folyton Bunuel Az öldöklő angyal című remek filmje járt a fejemben. Tényleg, ezt még nem is meséltem el neki. :-)
@Bla Hodorkovszkij-ról olvasott, ami külön öröm volt nekem, mert kedvelem Hodorkovszkij-t, és én is tervezem elolvasni a Harcolok a szabadságért és a Mihail Hodorkovszkij cím könyveket - csak lesz rá valamikor időm. :-)
De én valamiért vonzódom a bűnözőkhöz, szóval ezen már nem is csodálkozom. :-)
@Ákos_Tóth és @Morpheusz előadását, értékelését is öröm volt hallgatni, mint ahogyan a többiekét is. Én egy Akunyin-könyvvel készültem az alkalomra, bár akkorra még nem tudtam befejezni. Örülök, hogy ezt a szerzőt "vettem le" a polcról a könyvtárban, tényleg csak az volt a lényeg, hogy orosz(nak tűnő személy), nem csalódtam a történetben, sőt! Fogok még olvasni a szerzőtől.


Na, de a lényeg: jól éreztem magam, és remélem, hogy a következőre is el fogok tudni menni - talán akkor már lazább leszek. :-)


Pénteken beugrottam a háziorvos és a séta után a Dagály utcai könyvtárba (csütörtökön és pénteken táppénzen voltam) kora délután, visszavittem néhány könyvet, és ki is vettem párat, köztük a már említett Pénzt Marijának címűt. Ezen túl kihoztam Marta Gómez Mata Anyukák világa c. gyerekkönyvét, illetve Pszikhundakisz görög szerző A krétai futár-ját (a téma is izgalmas, illetve jó lesz a nemzet-es kihívásokhoz :-)) és Benjamin Lebert Crazy-jét (csak levettem a polcról, majd elválik, tetszik-e).


Hát, így telt a hetem, hamarosan megírom az április olvasásaim összefoglalását, majd a májusit is.

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy eljöttél, s jól érezted magad velünk. Tartson ez a barátság, amíg az olvasás szeretete...:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy ezt a beszámolót is olvastam, sajnos én a múlt héten nem tudtam elmenni!
    Szerintem a következő molyklub is jó lesz, és remélhetőleg én is eljutok majd.
    szeretettel üdvözöllek Márta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tudsz, gyere mindenképpen! Őrült krimi-délutánt fogunk tartani. :-)) Bízom benne, hogy én is el tudok majd menni. Megpróbálok több bűnügyi regénnyel is készülni addigra.

      Törlés
  3. Örülök, hogy találkoztunk és köszönöm a beszámolódat is. :)
    (Niki)

    VálaszTörlés