2022. március 10., csütörtök

Boldog könyvfüggő vallomásai BookTag

@chhaya jópár hónapja, éppen a születésnapomon hívott ki a moly.hu könyves közösségi oldalon ennek a BookTag-nek a kitöltésére, ezzel most megteszem és pótolom az elmaradásomat. :-)

A BookTag kitöltésekor új könyv alatt én újonnan beszerzett könyvet értek, legyen az akár új, akár antikvár kötet.

1. Miért szeretsz új könyveket venni?
Óvodásként kezdtem olvasni és onnantól kezdve vannak saját könyveim. Mindig fontosak voltak a számomra, mert ki tudtak szakítani a környezetból és izgalmas, kedves vagy bájos, megrázó vagy éppen tragukus történetekbe belehelyezkedni. A könyvvásárlás minden egyes alkalommal azzal kecsegtet, hogy egy újabb kalandot élhetek át, de a szemnek is gyönyörködtető egy-egy kötet - legyen az új megjelenés vagy régi kiadás.

2. Milyen gyakran vásárolsz új könyveket?
Változó. Legtöbbször havonta vásárolok könyveket, de ezt befolyásolja a hangulat és a pénztérca is.

3. Hol szeretsz jobban vásárolni – könyvesboltokban vagy webshopokban?
Imádok a könyvesboltokban böngészni, sokszor ott szerzem be a kiválasztott történetet, de tény, hogy interneten megrendelbe olcsóbban hozzá lehet jutni a könyvekhez, így én is rendszeresen élek ezzel a lehetőséggel - ilyenkor könyvesbolti átvétellel kérem, esetleg házhozszállítással. A másik izgalmas helyszín a könyvek beszerzésére az antikvárium.  Már régen volt, hogy utoljára belevetettem magam egy-egy antikvárium kincsei közé, de ettől függetlenül nagyon szeretem ezeket a helyeket. Könyv nélkül sosem távozok. Még egy lehetőség a különböző könyvszerekerek meglátogatása, ritán, de én is megteszem (és sokszor találok is olyasmit, amit szívesen megvennék), de valahogy kevésbé vonz ez a lehetőség.

4. Van kedvenc könyvesboltod?
Rendszeresen vásárolok a Duna Plaza Libri könyvesboltjában, és egy időben sokat jártam az Írók boltjába is.

5. Szoktál előrendelni?
Ritka nélam, hogy előrendndelek valamit, párévente néhányszor előfordul, de nem jellemző.

6. Van havi limited?
Nincsen.

7. Hogy állsz a könyvvásárlási tilalommal – szoktál élni vele?
Előfordult, hogy pár hónapig nem szereztem be könyvet, de ezeknek speciális oka volt.

8. Milyen hosszú a kívánságlistád?
Végtelen. :-)

9. Melyik az a három könyv (a kívánságlistádról vagy az előrendeltek közül), amiket most azonnal a magadénak akarsz tudni?
Talán Marylin Robinsontól a Gilead és a Háztartás, valamint Diana Wynne Jones-tól A vándorló palota.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése