2016. június 8., szerda

2016 májusában olvastam



A május rendkívül vegyes képet mutat. Egy újraolvasásom volt, Agatha Christie egy krimije, A fogorvos széke. Érdekes volt látni, mennyi mindent kihagytak a filmből, ami a könyvben pedig szerepel. Ettől eltekintve a könyvet, a filmet is szeretem, főleg, mert David Suchet játssza a hírneves belga detektívet. Igen, hölgyeim és uraim, ezt meg kell jegyeznie mindenkinek: nem francia, hanem belga a mi nyomozónk és az ő híres szürke agysejtjei. http://moly.hu/ertekelesek/2062258 
Ezt a könyvet leszámítva mindegyik olvasásom új volt; sőt: nem csak a könyvek, de a szerzőik is újak voltak nekem. Albert Camus Közöny-e alapvetően egy 1001 könyves kihívásra ment. A Zoe Jenny által írt Virágporszoba lett volna a kiválasztottam, de olvasás után jöttem rá, hogy elnéztem, és bizony ez a könyv közel sem 1001-es. Így kézbe vettem egy régi adósságomat, és Camus regényével is megismerkedtem. Utólag azt mondom: nem bántam meg, hogy figyelmetlen voltam a Virágporszobával kapcsolatban. A Közöny remek volt!

Csupán azért volt kicsit bosszantó a dolog, mert éppen május végén, a Molyklub másnapján lettem rosszul, és két napig táppénzen voltam, és kicsit aggódtam, vajon nem csúszom-e ki @gybarbii kihívásából. De @gybarbii nagyon kedves volt, és ha meg is történt volna, behozhattam volna a csúszást. Azonban a Közöny-nyel sikerült tartanom a havi olvasást.

A már említett Molyklubra Akunyin Az államtanácsos című krimijével készültem, ahh, remek ez az író. Milyen szerencse, hogy nem volt sok időm, és csak levettem egy orosz szerző könyvét a polcról. ha sokat gondolkodom, mit válasszak, biztosan nem tetszett volna ennyire. http://moly.hu/ertekelesek/2058640
Bűnügyi történetben bővelkedett a május, két skandináv krimit is olvastam ekkor. Hakan Nesser: A felügyelő és a csend és illetve Lisa Marklund – James Patterson: Üdvözlet a gyilkostól kötetei voltak a tavasz utolsó hónapjára rendelt északi választottaim. Ahhoz képest, mit váltam, a szerzőpáros regénye egész jó volt http://moly.hu/ertekelesek/2050041 , de a Nesser-krimi... azt kell mondjam, kihagyható. Sajnos. http://moly.hu/ertekelesek/2041494

Persze májusban is volt egy „elnézésem” egy könyvvel kapcsolatban – miért ne lett volna? Nem én vagyok, ha nem így történik. :-) John Dickson Carr A London Bridge rejtélye című könyvét olvastam el @petamas egy kihívásához. Már csak egy J. D. Carr kellett, hogy teljesítsem a kihívást, hát ezt választottam, mivel már sok-sok éve bakancslistán van nálam ez a könyv. El is olvastam szépen, nem is tetszett annyira. Aztán kiderül, hogy oké, hogy John Dickson Carr, csak nem az, amit kellett volna olvasnom a Mesterdetektívek kihíváshoz. :-) Na, ami azonban a lényeg (legyünk pozitívak), hogy legalább a Bakancslistás kihíváshoz kipipálhattam egy könyvet. :-) http://moly.hu/ertekelesek/2054812

Így telnek az én napjaim, hónapjaim. Ha nincsen „baj”, akkor csinálok, és elnézem a címkéket, szerzőket, könyveket… :-D Ez olyan csehgabis. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése