2016. július 1., péntek

2016 júniusában olvastam

A június olvasás terén nem volt éppen termékeny hónapom, csupán néhány könyvet sikerült elolvasnom; kevesebbet, mint terveztem.
Yrsa Sigurdardittír: Az utolsó rítus https://moly.hu/konyvek/yrsa-sigurardottir-az-utolso-ritus/en-es-a-konyv/csgabi
 Agatha Christie: Ellopott gyilkosság https://moly.hu/konyvek/agatha-christie-ellopott-gyilkossag/en-es-a-konyv/csgabi
Hanif Kureishi: Intimitás https://moly.hu/konyvek/hanif-kureishi-intimitas/en-es-a-konyv/csgabi
Yasmina Khadra: A merénylet https://moly.hu/konyvek/yasmina-khadra-a-merenylet/en-es-a-konyv/csgabi
Agatha Christie: Harmadik lány https://moly.hu/konyvek/agatha-christie-harmadik-lany/en-es-a-konyv/csgabi
Elkezdeni pedig Bergman: Vasárnapi gyerekek című könyvét kezdtem el, TEO keretében. Eddig a harmadánál tartok, és rendkívül tetszik.





Hamarosan befejeződik az az Agatha Christie kihívás, amire el szeretném még olvasni néhány könyvet, így érthető, hogy kicsit bosszantott, hogy nem sikerült a tervezetet tartanom. Remélem, sikerül befejeznem, ha már több, mint 25 könyvvel végeztem erre a kihívásra. :-) A Harmadik lány sosem volt kedvenc regényem, most sem tetszett igazán. Ahogyan az értékelésemben is írtam, szerintem abszolút kihagyható - de így voltam a Bertram Szállóval is, ami Miss Marple-sztori. A másik könyvem a szerzőtől a hónapban Az ellopott gyilkosság volt, ami viszont az egyik kedvencem. Most is élvezet volt olvasni. Ah, azt az idióta, idegesítő csajt én is kinyírtam volna. :-D
Yrsa Sigurdardóttir könyve abból a szempontból érdekes, hogy jópár éve az első skandináv krimim lett volna - ha végig tudom olvasni, és nem hagyom abba a 20. oldal könyvékén. Csakhogy nem tudott lekötni, illetve... nem is tudom. Nem csak ez, de túlságosan előre gondolkodtam, és úgy éreztem, hogy képtelen lennék erről olvasni. Mivel pedig félbehagytam, nem tudtam, hogy nem kell félnem, tartanom tőle, hogy a boszorkány vonal megviselne. Helyette más szempontból fogott meg, a családi szállal.
Khadra A merénylet c. regénye? Még mindig fáj, ha eszembe jut, és sírhatnékom támad. De pont ezért mondom: Olvassa el mindenki, mindenkinek ismernie kell ezt a könyvet.
Ami Haníf Kureishi könyvét illeti, tudok párhuzamokat vonni egy közeli ismerősömmel, és ez végig bennem volt az olvasás során. Ne ijedjen meg senki a történettől, a szókimondó szexualitástól. Ne legyünk álszentek: ez hozzá tartozik az életünkhöz. Kureishi csak leírja egy férfi gondolatait, visszaemlékezéseit - és egy egészséges emberhez hozzá tartozik a szexualitás is. Remek könyvnek tartom az Intimitást, és majd egyszer kiegészítem az értékelésemet személyesebb gondolataimmal is. Ami pedig azt illeti: nem véletlenül, mondhatni: megérdemelten, került fel az 1001-es listára is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése